افزایش تراز قلم چی – افزایش تراز آزمون ها (به روز رسانی جدید)

  12 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

افزایش تراز قلم چی یا هر آزمون دیگری یکی از سوالات بسیاری از داوطلبان کنکور می باشد. این که با تلاش های خود به ترازی که دوست دارید نمی رسید یکی از مشکلات اساسی بسیاری از داوطلبان کنکور است که راهی برای آن نمی یابند. حتی بعضی با ساعت های مطالعه ی زیاد نیز نمی توانند در این زمینه موفق شوند. ما در این زمینه یک مقاله ی جامعی را آماده کرده ایم که می توانید همینک از آن بهره ببرید. با گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

اهمیت ساعت مطالعه در افزایش تراز قلم چی

اولین بحث در بالابردن تراز ساعت مطالعه است. البته در حالت کلی افزایش تراز به مقدار مطالعه بستگی دارد اما ممکن است استثنا نیز وجود داشته باشد. اما ما با حالت کلی بررسی می کنیم. بعد از این که تراز هدف خود را مشخص کردید باید ببنید که چند ساعت با هدف شما همخوانی دارد. برای مثال بسیاری تراز ۷۲۰۰ را برای خود در نظر می گیریند اما در واقع فقط روزی ۳ الی ۴ ساعت درس می خوانند. در زمان کنکور باید با خود صادق باشید. قطعا یک فرد با ۳ الی ۴ ساعت درس نمی تواند به ۷۲۰۰ برسد و برای این تراز حداقل ۱۲ ساعت روزانه نیاز است.

افزایش تراز قلم چی - افزایش تراز آزمون ها

پس ساعت مطالعه ی خود را با هدف خود تنظیم کنید و واقع گرا باشید نه آرمان گرا

برای افزایش تراز مطالب هر بخش را در پارت های مختلف بخوانید

یکی از مواردی که بسیاری مشکل دارند، فراموشی نکاتی است که در اوایل فرجه ی آزمون خوانده اند. بسیاری برای مطالعه درس زیست برای آزمون مشخض ۴ ساعت وقت می گذارند بعد از این که در جلسات مشاوره از فرد چگونگی خواندن را جویا می شویم مشخص می شود که فرد همه ی ۴ ساعت را در یک روز و این یک روز در روز اول دو هفته ی زمان برای امتحان بوده است.

این فرد با گذشت دو هفته این مطالب را به فراموشی سپرده است. پس این موضوع را در نظر داشته باشید که برای افزایش بازدهی فقط ساعت مطالعه مهم نیست ، خواندن و عمیق خواندن برای بازدهی اهمیت دارد. شما می توانید این ۴ ساعت را به چند پارت تقسیم کنید و هر کدام را در طول فرجه بخوانید. با این کار مطالعه شما به حافظه ی بلند مدت شما اضافه شده و این باعث افزایش بازدهی در طولانی مدت می شود.

 

برای افزایش تراز قلم چی ، تست بزنید و تست بزنید

بسیاری تست زدن را جزئی از مطالعه نمی دانند. بلکه در نظر آن ها فقط خواندن مطالب کتاب و درسنامه ها کافی است. این افراد شاید تست هایی تمرینی را بزنند اما در نهایت با یک جمع بندی می توان گفت که تستی نزده اند. شما برای یک آزمون تستی آماده می شوید، بنابراین باید مهارت خود را در زدن تست بالا ببرید. برای این کار شما نیاز به تمرین تست زنی قبل از هر امتحان دارید. در هر درس باید به میزان کافی تست بزنید تا بر مبحث با تست مسلط شوید. هر چه میزان تست شما بیشتر باشد بازدهی و تراز شما بیشتر افزایش می یابد.

افزایش تراز قلم چی - افزایش تراز آزمون ها

تغییر روش مطالعه برای افزایش تراز قلم چی

بسیاری هر آزمون پیشرفتی نکرده و باز به روش قبلی خود به مطالعه می پردازیند. مشکل اصلی بسیاری روش مطالعه است. روش مطالعه برای بازدهی بسیار مهم است. شما نمی توانید با روش غلط به نتیجه ی دلخواه خود برسید. یکی از مهمترین کار هایی که مشاوران برای دانش آموزان انجام می دهند، تشخیص روش مطالعه غلط و تصحیح آن است.

برای مطالعه باید بدانید که روش هایی باید انتخاب شود که در بلند مدت به شما کمک کند و در کنکور نتیجه بخش باشد. مطالعه نیز باید به همین گونه باشد که در بلند مدت مباحث در ذهن شما شکل بگیرد. درست است که یک آزمون قلم چی یا هر موسسه دیگری برای شما مهم است اما مهمترین چیز برای شما کنکور است.

مقاله ی راه کار های موفقیت در کنکور را از اینجا بخوانید

راهکار های کلیدی افزایش تراز قلم چی

در بالا یک سری مطالب اولیه که باید برای افزایش تراز به آن توجه کنید را بیان کردیم. در ادامه می خواهیم راهکار های ساده اما کاربری مهم برای افزایش تراز قلم چی را برای شما بیان کنیم. این راهکار ها شاید ساده باشند اما مهم و اساسی هستند و به کار گیری آن ها باعث افزایش تراز شما خواهد شد.

 

بررسی کارنامه

جلوی اشتباهات انسانی را بگیرید

بعد از آزمون خود کارنامه ی خود را بررسی کنید و اشتباهات خود را بیابید. اشتباهاتی که در این بخش مد نظر ماست اشتباهات انسانی است که باعث شده است شما به سوالی که پاسخ آن را بلد بوده اید پاسخ غلط دهید. این اشتباهات را جمع آوری کنید و در هفته این اشتباهات را مرور کنید تا در آزمون های بعد آن ها را تکرار نکیند.

سوالاتی را که بلد نیستید را نزده جا بگذارید

یکی از نکات مهمی که به افزایش تراز قلمچی و یا هر آزمون دیگری شما کمک می کند، نزده ها می باشد. شما در صورتی که یک سوال را بلد نیست با شانس و … به آن پاسخ ندهید به راحتی با خود تمرین کنید تا سوالاتی را که بلد نیستید را نزده بگذارید.

تکنیک تشخیص سوال سخت

شما در آزمون برای موفقیت باید سوالات سخت را از آسان جدا کرده و ابتدا به سوالات اسان پاسخ داده و در نهایت به سوالا سخت پاسخ دهید. در صورتی که به این گونه عمل کنید هیچ گاه سوالات آسان شما باقی نمی ماند و شما زمان برای پاسخ دادن به آن ها را از دست نمی دهید.

البته این امر نیاز به تمرین دارد و شما باید به سطحی از تسلط برسید که به راحتی سختی و آسانی سوال را تشخیص دهید.

انتخاب منابع محدود

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کنکور ها از آن رنج می برند منابع کتاب ها می باشد. بسیاری برای هر کتاب درسی ۳ یا ۴ کتاب تست تهیه می کنند و در نهایت به هیچکدام مسلط نمی شوند. برای این که شما بتوانید تراز خود را افزایش دهید باید منابع محدودی داشته باشد.برای این که با مشاوره خود مشورت کنید و بهترین کتاب هر درس را تهیه کنید و بر آن مسلط شوید.

 

*آپدیت جدید*

اولویت بندی دروس

یکی از مباحثی که باید توجه کافی را به آن داشته باشید این است که دروس خود را اولیت بندی کنید. اولیت بندی به چه معناست؟ بسیاری از افراد برای شرکت در آزمون فکر می کنند که باید همه ی سوالات را بلد باشن بنابراین همه ی بخش های مطالعه و می کنند. مشکل این جاست که تسلط کافی را بر روی هیچ کدام نخواهند داشت. حال این چه مشکلی برای داوطلب ایجاد می کند؟ این داوطلب در جلسه ی آزمون سوالات مربوط به بخش آسان آزمون را نیز به خوبی پاسخ نمی دهند. بنابراین برای بازدهی بیشتر و کسب تراز بیشتر در قلم چی و آزمون های مشابه باید ابتدا از مطالب آسان به سخت اولیت بندی کنید و ابدتدا مطالب آسان را مطالعه کنید. پس از این که بخش های آسان را مطالعه کردید می توانید به بخش های سخت نیز رجوع کرده و پیرامون آن مطالعه کنید.

البته به غیر از آسان بودن باید به میزان سوالات بخش مورد نظر در کنکور نیز توجه کرد. اگر یک بخش سوالات زیادی در کنکور دارد عقل حکم می کند که این بخش را به خوبی بخوانیم و مسلط شویم.

بنابراین در اولیت بندی به این دو بخش توجه کنید، آسان ها را باید بزنید و بخش های پر تست در کنکور را نیز باید بخوانید

 

هر آزمون تمرکز بر روی یک درس

یکی از مواردی که می تواند تراز شما را افزایش دهد، تمرکز بر روی یک درس در هر آزمون است. به این معنی که شما امروز آزمون خود را داده اید و متوجه شده اید که در زبان مشکل دارید. بنابراین تمرکز خود را بر روی زبان می گذارید تا این درس را از ۳۰ به ۶۰ برسانید بنابراین زبان انگلیسی را بیشتر تمرین می کنید. این به این معنی نیست که درس های دیگر را رها کنید بلکه به این معنی است که به این درس توجه بیشتری کرده و تلاش خود را برای بالا بردن درصد آن انجام دهید. با این کار در مدت زمان آمادگی برای آزمون روش های جدیدی از مطالعه درس را یاد خواهید گرفت و این روند باعث می شود در ادامه بتوانید روند خوب خود را بدون تمرکز نیز داشته باشید.

بنابر این هر آزمون خود را با هدف گذاری یک درس بخوانید!

جمع بندی در روز های چهارشنبه و پنجشنبه قبل آزمون

یکی از مواردی که برای آزمون بسیاری آن را فراموش می کنند، جمع بندی قبل از آزمون است. جمع بندی قبل از آزمون به شما کمک می کند که همه ی مباحثی را که خوانده اید در ذهن خود تثبت کنید و همچنین سرعت حل شما و یادآوری شما در روز جلسه آزمون را افزایش می دهد. در روز های جمع بندی پیشنهاد می شود که چهارشنبه خلاصه ها و … موجود در کتاب ها و یا این که خود نوشته اید را مطالعه کنید و در روز پنجشنبه آزمون های جامع دقیقا منطبق با همان بودجه بندی آزمون را انجام دهید. ما برای این ویژگی برای شما آزمون های آنلاینی را با کیفیت بسیار بالا تهیه کرده ایم. این آزمون ها در دو بخش زیست و شیمی برگزار می شود و به شما کمک می کند که برای آزمون اصلی آمادگی بیشتری داشته باشید.

اطلاعات بیشتر پیرامون آزمون آنلاین شیمی لیموترش در اینجا

تست بیشتری بزنید

یکی از کار هایی که می تواند تراز آزمون شما را افزایش دهد، تست بیشتر است. همواره سعی کنید وقت بیشتری را به تست اختصاص داده و وقت کمتری برای مطالعه بگذارید. آزمون کنکور یک آزمون تستی است. بنابراین شما باید در تست خبره شوید. برای این که بهترین عملکرد را داشته باشید باید تست زیادی بزنید. هر چه تست بیشتری تمرین کنید موفقیت شما بیشتر خواهد بود. در طول هفته حتما زمان هایی را فقط به تست اختصاص دهید و در برنامه خود بگنجانید. سعی کنید زمان مطالعه را کاهش دهید و زمان تست زنی خود را افزایش دهید.

 مشاوره

شاید در سال های قبل مشاوره جایگاه خاصی در بین داوطلبان نداشت اما حال زمان متفاوت است. دواطلبان بسیاری برای رشته های تاپ تلاش می کنند. برای موفقیت کوچکترین خطا ممکن است شما را به ناکجا آباد هدایت کند. بنابراین استفاده از مشاوره ی یک فرد که مسیر را طی کرده است بسیار مناسب است. مخصوصا اگر مشاور شما فردی تحصیل کرده باشد و این راه را یک بار رفته باشد. در این راه مشاور می تواند به شما انگیز دهد و مشکلات شما را بیابد و روش مطالعه را بگوید.

 

برای دریافت مطالب دیگر مشاوره ای به این بخش مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره از لیموترش از این بخش اقدام نمایید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • فاطمه آذر ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

    سلام. ببخشید اگه برای تراز ۷۲۰۰ حداقل ۱۲ ساعت روزانه لازمه اونوقت کسایی که ۸۰۰۰ میشن روزی چند ساعت میخونن؟
    بهتر بود ذکر میکردین که ساعت مطالعه هرکس مختص شرایط خودشه و نمیشه قاعده خاصی تعیین کرد
    ولی در کل خوب بود لطفا ادامه بدین این مطالب رو

    پاسخ
    • mahdy آذر ۱۸, ۱۳۹۵ ۵:۱۴ ب٫ظ

      دقیقا. من خودم با روزی دو ساعت و کمتر با بالای ۷۲۰۰ رسیدم البته تو آزمون جمع بندی.. کلا بهترین ساعت مطالعه به نظر من تو روزای مدرسه ۵-۶ ساعت و روزای تعطیل ۱۰-۱۲ هستش. بیشتر از این آدم زده میشه

      پاسخ
      • نیلوفر آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۶:۴۰ ب٫ظ

        شما حتما پایه ی قوی ای داشتین و همونطور که گفتی آزمون جمع بندی بوده و تو طول سال مطالعه مورد نیاز رو انجام دادی و واسه آزمون های جامع حتما فقط تست های جمع بندی میزدی که به این تراز رسیدی. به نظر من این ساعت مطالعه که گفتن برای کسانی هست که “هدفشون” تراز های بالا هست و تراز خودشون کمتره. نه کسی که ترازش همین قدر بالا هست و میخواد این تراز رو ثابت نگه داره…

        پاسخ
      • seyed_m.m دی ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ

        انصافا اینشتینم با دوساعت مطالعه در روز نمیونه به تراز ۷۲۰۰ برسه.تورو خدا انقدر روحیه بچه های ضعیفو خراب نکنیییییید همه میدونن شما پرفوسور و با هوش هستید نمیخواد هی بگید و هی بگید.تو مدرسه میبینم وقتی بچه های قوی این حرفو میزنن چه قدر بچه های ضعیف ناامید میشن و روحیشونو از دست میدن انصافا کدوم بچه ای که این حرفئ میزنه حاظر میشه باشما بیاد بیرون و … .یه کم فکر کنید میبینید منطقی نیست.

        پاسخ
  • امیر آذر ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۳ ب٫ظ

    عالی بود مثل همیشه

    پاسخ
ارسال یک نظر

بیست + 18 =