بهترین روش را برای مطالعه و حرکت انتخاب کنید – برنامه را تغییر دهید

  16 دی 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

بهترین روش را برای مطالعه و حرکت انتخاب کنید : ما در گذشته در مورد برنامه ریزی و روش برنامه ریزی و هدف گذاری سخن گفتیم. همانطور که بیان کردیم، هدف داشتن بسیار مهم است. اما خب فقط هدف نیست و مسیر حرکت نیز بسیار مهم است. ما در این مطلب توجه شما را به مسیر و انتخاب مسیر مناسب و اهمیت آن می پردازیم. با مشاوره کنکور لیموترش همراه باشید.

برای این که اهمیت مسیر و ویژگی تغییر پذیری را به شما یادآور شویم ابتدا یه مثال از اهمیت تغییر پذیری و اهمیت اصلاح روش در برنامه کنکور و مشاوره ی کنکور بیان خواهیم کرد.

بهترین روش را برای مطالعه و حرکت انتخاب کنید – تغییر کنید و تغییر بدهید!

یک کتاب مشهور به عنوان هفت عادت مردان موثر یک داستان بسیار جالبی بیان می کند. این کتاب نوشته ی استفادن کاوی است و این داستان یک مسئله بزرگ را به صورت نمادین و سمبلیک بیان می کند. این داستان به این صورت است:

در یک روز دو کشتی جنگی برای ماموریتی راهی اقیانوس شدند. من در کشتی فرماندهی مشغول فعالیت بودم و در عرشه نگهبانی می دادم. از قضا ان شب هوا مه آلود بود. این مه باعث شده بود که دید افقی کمی داشته باشیم.

پاسی از شب نگذشته بود که دیدبان از روئیت کردن یک کشتی در نزدیکی سخن گفت. ناخدا در عرشه حضور داشت سوال پرسید که آیا کشتی به سمت ما می آید و یا ثابت است. دیدبان در جواب پاسخ داد که ثابت است. ناخدا در پاسخ گفت که به کشتی رو به روی بگو ۲۰ درجه محرف شود چون ما کشتی جنگی هستیم. به کشتی رو به رو این پیام فرستاده شد. جواب آمد که بهتر است شما تغییر مسیر دهید.

ناخدا در پاسخ آن ها ناراحت شد و پاسخ داده شد که ما کشتی جنگی هستیم  و بهتر است هر چه زودتر مسیر خود را تغییر دهید. جواب آمد که ما نیز مهناوی دوم هستم و بهتر است شما تغییر مسیر دهید.

ناخدا در پاسخ بیان کرد که این اخرین اخطار است و در صورتی که تغییر مسیر ندهید به گونه ای دیگر بیان خواهد شد. در پاسخ این جمله این جمله بیان شد که “ما فانوس دریایی هستیم” !

بهترین روش را برای مطالعه و حرکت انتخاب کنید -پیام متن

بهترین روش را برای مطالعه و حرکت انتخاب کنید - برنامه را تغییر دهید - مشاوره کنکور

بسیاری از کتاب ها و متن های انگیزشی این جمله را بیان می کنند که شما می توانید همه چیز را تغییر دهید. شما می توانید همه چیز را به وفق مراد خود بسازید. این متن ها بسیار گول زننده و شیرین هستند اما این چیزی است که شما می خواهید بشنوید اما در اصل راه حل نیست بلکه تغییر اطراف به این سبک که بیان می شود غیر ممکن است. در متن بالا نیز این موضوع به خوبی نشان داده شده است. شما نمی توانید اطراف را تغییر دهید زیرا بعضی از موارد غیر قابل تغییر هستند. اما شما می توانید به راحتی خود را تغییر دهید تا به هدف خود برسید. این موضوع بسیار مهم است و برای موفقیت الزامی اگر جلو ی شما دری بسته دیدید، این که به در زل بزنید هیچگاه راه را برای شما باز نمی کند اما شما می توانید به جای ان که فقط زل بزنید راه دیگری پیدا کنید.

 

حال چه باید کرد ؟!

۱- مسیر خود را تغییر دهید!

۲- بعضی موارد غیر قابل تغییرند پس تفکر خود را به گونه ای تغییر دهید که از زندگی لذت ببرید.

۳- اهمیت تغییر مسائل را بررسی کرده و مواردی که اهمیت بیشتر دارند را برای تغییر انتخاب کنید.

 

اما در عنوان مطلب بهترین روش را برای مطالعه و حرکت انتخاب کنید را بیان کردیم! با این مطلب و داستان به خوبی می دانید که اگر در طول درس خواندن روش مناسب خود را نیابید در نهایت به ساحل برخورد کرده و غرق می شوید و یا به ناکجا آباد می رسید. بنابراین در طول مسیر کیفیت مسیر خود را ارزیابی کنید و کاستی های آن را برطرف کرده و کیفیت را افزایش دهید.

و در نهایت بر خدا توکل کنید و بدانید که هر چیزی که در حال حاضر شما برای خود خوب می دانید شاید در آینده بدترین چیز برای شما باشد. توکل کنید بر خود او و تلاش خود را برای تغییر انجام دهید. در هر صورت شما آرامشی در خور را به دست خواهید آورد.

در کنکور و مشاوره ی کنکور مهمترین بخشی که ما بیان می کنیم بخش توکل است و در کنار ان تلاش است. باشد که خیر ما به خواسته ی ما نزدیک باشد.

برای مشاوره  ی اختصاصی لیموترش به بخش مشاوره ی کنکور لیموترش مراجعه کنید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • سادات دی ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

    سلام خیلی ممنون بابت این همه مطالب خوبی که میذارید اگه میشه از این مطالب انگیزشی بیشتر بزارید من هروقت میخونم انرژیم بیشتر میشه.

    پاسخ
    • گروه آموزشی لیمو‌ترش دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۵:۵۳ ب٫ظ

      چشم حتما 🙂

      پاسخ
ارسال یک نظر

شانزده − سیزده =