روش تست زنی برای کنکور | چگونه برای کنکور تست بزنیم ؟

  16 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

روش تست زنی برای کنکور یکی از مباحثی است که کمتر در مورد آن بحث می شود.  در این مقاله در مورد روش تست زنی برای کنکور بحث خواهیم کرد. با لیموترش همراه باشید.

روش تست زنی برای کنکور – هدف از تست کنکور

یکی از مواردی که قبل از شروع تست زدن باید به آن توجه کنید این است که چرا شروع به تست زدن کرده اید. هدف شما چه بوده است. اهداف تست زنی به صورت زیر می باشد:

  1. برای یادگیری دقیتر
  2. برای تکرار و مرور
  3. ارزشیابی خود و اشکال یابی
  4. آشنا شدن با کنکور و جو کنکور

خب پس اول هدف از تستی که می خواهید بزنید را مشخص کنید.

روش تست زنی برای کنکور | چگونه برای کنکور تست بزنیم ؟ - لیموترش

روش تست زنی برای کنکور – دوره ها و اهداف تست زنی

برای تست زدن دوره های مختلفی وجود دارد. شما در سه مقطع می توانید با روش های مختلف تست زنی کنید.

هنگامی شما در حال یادگیری و آموزش یک مطلب هستید: در این حالت شما در کنار خواندن به حل تست ها مبحثی می پردازید. در این تست زدن هدف شما فقط یادگیری بیشتر است.

بعد از این برهه زمانی و زمانی که کل مطالب یک کتاب را مطالعه کردیم، زمان به تست زنی کلی می رسد که در این روش تست زنی هدف ما تسلط بر مطالب کتاب است.

دوره ی جمع بندی ، زمانی که تمامی دروس شما تمام شد و شما نیاز به آمادگی و یادگیری مهارت های کنکور دارد. در این مرحله هدف شما یادگیری فکر کردن در جلسه ی کنکور، کنترل کردن خود در کنکور، افزایش سرعت عمل  و همچنین تسلط بیشتر بر مطالب است.

روش تست زنی برای کنکور – شرایط شروع تست زنی

روش تست زنی برای کنکور | چگونه برای کنکور تست بزنیم ؟ - لیموترش

یکی از بخش هایی که بسیاری در درس خواندن با آن اشنا نیستند، زمان رجوع به تست است. یعنی دانش آموز هنوز درس را به خوبی بلد نیست و حتی سوالت تشریحی را نیز نمی تواند پاسخ دهد به سراغ تست می رود. این یعنی وقت خود را تلف کردن! شما برای این که بتوانید تست های موضوعی هر مبحث را شروع کنید باید ابتدا بتوانید به صورت میانگین بین ۸۰ تا ۹۰ درصد پرسش های تشریحی را پاسخ دهید. البته این پرسش تشریحی برای در های ی مانند زبان و ادبیات و … نیاز نیست اما برای درس هایی مثل فیزیک، ریاضی ، زیست و … شما اول باید بتوانید سوال تشریحی را بفهمید و حل کنید و سپس سوالات تستی را بزنید. د

شما می توانید مقاله چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم را از اینجا بخوانید.

روش تست زنی برای کنکور – زمان مناسب تست زنی دروس عمومی و خصوصی؟

یکی از مواردی که برای بازدهی بیشتر باید توجه داشته باشید این است که تست دروس عمومی را بلافاصله بعد از خواند نزنید. حداقل ۲ یا ۳ روز از زمان مطالعه ی مبحث که گذشت می توانید تست دروس عمومی را بزنید. دلیل این است که شما اگر بلافاصله تست دروس عمومی را شروع کنید، درصد بالایی را کسب می کنید و در نهایت پس از گذشت زمان فراموشتان می شود و این یک درصد کاذب است. شما با فاصله زمانی علاوه بر این که درصد واقعی خود را می سنجید باعث تثبیت مطالب در ذهن خود می شوید.

اما در دروس اختصاصی تست زنی و زمان آن متفاوت است. توصیه می شود تست دروس خصوصی را بلافاصله بعد از خواندن مطلب و یا نهایتا تا یک روز بعد آن زده شود.

روش تست زنی برای کنکور – به چه تست هایی باید شروع کرد؟

 

برای شروع تست زنی بهتر است از مجموعه کتاب های استاندارد استفاده شود. بسیاری از کتاب های کنکوری، تست ها تالیفی و در بسیاری از موارد این تست ها غیر استاندارد هستند. برای شروع بهترین منبع تست های کنکور های سال قبل است. برای شروع بهتر است از تست ها اسان شروع کرده و به مرور تست های سخت تر ار حل کنیم. دلیل اصلی برای این کار نیز این است که شما اگر اول سوالات مشکل را مشاهده کنید، دلزدگی ایجاد شده همچنین شما به قطع زمان زیاد ی را برای حل این مسائل قرار می دهید. در صورتی که به مرور سطح سوالات را افزایش دهید هم تسلط و هم زمان پاسخ گویی شما کاهش میابد.

بعضی از تست ها مهارت ها  و نکات مفهومی درس را می رساند. این نوع تست ها تست های بسیار مهمی هستند. دلیل آن این نوع تیپ سوالات در کنکور بسیار تکرار می شود و شما با تسلط بر این موضوعات مهارتی می توانید نتیجه ی خوبی در کنکور به دست آورید.

در مورد تست های هم باید بدانید که در دروس اختصاصی حال تست بسیار اهمیت دارد اما در عمومی اول تسلط و تکرار و در مرحله ی دوم تست زنی اهمیت دارد.

شما می توانید مقاله مشکلات برنامه مطالعاتی را از اینجا بخوانید.

روش تست زنی برای کنکور – چه مقدار تست باید برای کنکور زد؟

این که مقدار تست چقدر باشد برای هر کس متفاوت است . اما برای زدن تست های کنکور باید به نکاتی توجه کرد. از جمله نکاتی که باید برای تست زدن برای کنکور مورد توجه قرار داد از قرار زیر است:

برای حل تست، مثلا ۳۰۰ تست بهتر است تست های را در چندین پارت حل کنید. این که یه باره همه را جواب بدهید بازدهی بسیار کمتری دارد.

در تابستان و پاییر بهتر است که بیشتر مطالعه کنید و کمتر تست بزنید اما ادامه بهتر است بیشتر تست زده شود تا مطالعه شود.

در شروع تست زدن نباید وقت برای ما مهم باشد. در تست ها آموزشی باید بدون در نظر گرفتن زمان تست ها را بزنیم اما در بقیه ی تست ها باید حتما زمان را در نظر بگیریم. پیشنهاد ما این است که برای زدن اولین دسته از تست های آموزشی بیشتر موضوعات و تست ها را انتخاب کرده و تست ها را بی زمان حل کنید اما برای تست های بعدی زمان را در نظر بگیرد.

 

 

این مطلب به زودی آپدیت خواهد شد با ما همراه باشید. برای مشاهده مقالات آموزشی به این بخش مراجعه کنیدو برای بهره بردن از مشاوره لیموترش به این بخش مراجعه کنید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • مسعود آذر ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۴۴ ب٫ظ

    سلام ببخشید میشه یه مقاله هم در مورد اینکه چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم قرار بدید؟با سپاس

    پاسخ
ارسال یک نظر

2 × پنج =