روش تحلیل آزمون ها | بررسی آزمون آزمایشی

  18 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

روش تحلیل آزمون یکی از بخش های مهم یک آزمون است. بسیاری از اهمیت تحلیل آزمون بی خبرند و بعد از آزمون به بررسی آزمون نمی پردازند. با این روش بازدهی آزمون به حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد و در کل شما، روش خواندن خود و … را مورد آزمایش قرار نمی دهید. در حالت کلی اگر آزمون خود را بررسی نمی کنید بهتر است که از آزمون دادن دست بکشید زیرا فقط وقت خود را تلف می کنید. در این مقاله به روش تحلیل آزمون می پردازیم. با لیموترش همراه باشید.

علت آزمون دادن چیست؟

Alerts

این سوال یکی از مهمترین سوالاتی است که می تواند به درس شما جهت دهد. در حالت کلی آزمون اهداف مختلفی دارد اما مهمترین هدف آن این است که عیب و مشکلاتتان را بیابید. عیب و مشکلات بخش های مختلفی دارد. از جمله بخش های مشکلات می توان به مشکلات مطالعاتی، مشکل در درس های مختلف، مشکل در روش مطالعه و … باشد. شما با آزمون می توانید به راحتی هر چه سریع تر جلوی مشکلات خود را بگیرید و موفقیت خود را تضمین کنید.

روش تحلیل آزمون ها

در تحلیل آزمون باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که ما به هر بخش می پردازیم:

روش تحلیل آزمون – چرا در یک سوال شک داشته اید؟

یکی از مشکلاتی که در آزمون ها دانش آموزان با آن رو به رو می شوند، مشکل شک داشتن است. شما باید در مرحله ی تحیلیل آزمون این سوالات را مشخص کنید و دلیل آن را جویا شوید.  در سوالاتی که شک داشته اید به احتمال زیاد تسلط کافی نداشته اید و باید این موضوع را به خاطر سپرده و برای تسلط بر آن بخش زمان در نظر بگیرید.

روش تحلیل آزمون ها | بررسی آزمون آزمایشی

در این مطلب می توانید در مورد روش افزایش تراز قلم چی و دیگر آزمون ها بخوانید.

 

روش تحلیل آزمون -چرا به سوالات پاسخ اشتباه داده اید؟

نوعی از سوالاتی که باید بررسی شوند، سوالاتی است که اشتباه پاسخ داده اید. برای اشتباه پاسخ دادن به سوالات دلایل مختلفی وجود دارد. در این نوع سوالات اکثر اشتباه هات باعث غلط جواب دادن به سوال می شوند. از جمله اشتباهاتی که باعث غلط جواب دادن به سوالات می شود، می توان به خوب نخواندن سوالات، اشتباهات محاسباتی و یا اشتباه وارد کردن گزینه ها اشاره کرد.

برای هر کدام از مشکلات بالا یک راه حل وجود دارد. به این معنی که شما زمانی که سوال را خوب نخوانده اید آن را متوجه شوید و در آزمون های بعدی سعی کنید این اشتباه را انجام ندهید. بهترین روش برای حل این مشکل این است که مشکلات را بزرگ بر روی یک برگه نوشته و جایی که جلو چشم شما باشد متصل کنید. با این کار در این اشتباهات در ناخوداگاه شما از بین رفته و توجه شما بیشتر می شود.

 

شما می توانید در این مطلب در مورد آزمون های آنلاین شیمی لیموترش بیشتر بدانید.

روش تحلیل آزمون – چه سوالاتی را به کلی از یاد برده اید؟

یکی از مباحثی که ممکن است در آزمون اتفاق بیافتد، فراموشی است. شما باید در روز آزمون دلیل این موضوعات را بیابید. با یافتن دلیل شما می توانید از آن ها جلوگیری کرده و در امتحانات آینده پاسخ سوالاتی را فراموش نکنید. آیا تسلط کافی دلیل است یا این که در آزمون تمرکز خود را از دست داده اید؟

روش تحلیل آزمون – به چه سوالاتی پاسخ نداده اید؟

در آزمون سوالاتی وجود دارد که به کلی به آن ها پاسخ نداده اید. این که پاسخ نداده اید ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از بخش هایی که ممکن است باعث این موضوع شود ممکن است به دلیل وقت گیر بودن بوده باشد که شما آن را به آخر کار موکول کرده اید اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. از جمله می توان به ندانستن جواب و یا نخواندن مبحث اشاره کرد. شما باید در این بخش همه ی این عوامل را بررسی کنید و در نهایت بخش هایی که نخوانده و یا نرسیده اید را تکمیل کنید.

روش تحلیل آزمون – چه سوالات زیبایی در آزمون دیده اید؟

بعضی از سوالات آزمون توجه را جلب می کنند. این سوالات اتبکار خاصی داشته اما ممکن است شما به این سوالات پاسخ صحیح داده باشید. این سوالات را در بررسی آزمون مورد توجه ویژه قرار دهید.

روش تحلیل آزمون – در چه سوالاتی دو گزینه شک شده و پاسخ صحیح داده اید؟

یکی از تکنیک هایی که در آزمون بسیاری از آن بهره می برند، دو گزینه شک است. با این تکنیک شانس بسیار بالایی برای صحیح زدن وجود دارد. اما شما نباید از این سوالات بگذرید. باید دلیل شک خود را پیدا کرده و آن را حل کنید. چرا دو گزینه شک وقتی قانون قطعیت وجود دارد؟!!!!!!!

 

 

پس بعد از آزمون با بررسی هر یک از این موارد تا کنکور خود را کاملا آماده خواهید کرد و با توکل به خدا هیچ یک از این مشکلات را در روز کنکور نخواهید داشت و به عنوان یک داوطلب کاملا آماده در جلسه حضور می یابید.

برای مشاهده ی مطالب مشاوره ای دیگر لیموترش می توانید به این مطلب مراجعه کنید و همچنین برای استفاده از مشاوره کنکور لیموترش بر روی لینک کلیک کنید.

 

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

پنج × 2 =