برنامه ی کنکور بدون تفریح نداشته باشید!

  15 دی 1395    موضوعات: دسته‌بندی نشده, مشاوره کنکور سراسری 

برنامه ی کنکور بدون تفریح نداشته باشید! کنکور سراسری؟! چگونه باید درس خواند؟! با این کلمه چه چیز به ذهن می رسد؟! بسیاری از افراد از کنکور صبح تا شب درس بخوانید و بخوانید! با این طرز تفکر آیا نباید از کنکور ترسید! منتظر بود که کنکور تمام شود و … . شما باید صبح تا شب هر روز بخوانید و بخوانید و در انتها فقط مطالعه کنید. این کار برای افرادی که عادت دارند و اهداف خود را به سختی دنبال می کنند نیز سخت است چه برسد به افرادی که هنوز می خواهند درس خواند را شروع کنند. با لیموترش همراه باشید.

همانطور که بیان شد در بحث کنکور بسیاری برنامه ریزی های بسیار سخت از صبح تا شب را به یاد می آورند. اما واقعا باید بسیاری از کار های خود را کنار بگذاریم و یا باید فقط تغییر در روش استفاده از آن ها را ایجاد کنیم.
در بحث کنکور و مشاوره مدرن بحث ذهن و بررسی ذهن بسیار مورد توجه قرار دارد. اگر شما به کل یک مورد را کنار بگذارید کنکور یک امر فرسایشی برای شما خواهد شد. برای این کار روش های جایگزینی وجود دارد که هم به درس شما لطمه نزند و هم این که شما حسرت خیلی از کارهای خود را نخورید.

حسرت هیچ چیز را نخورید!

شاید در نگاه اول فکر کنید شما حق دارید هر کاری را انجام دهید اما منظور این نیست. شما باید با روش های جدید، انچه را می خواهید مایه ی تشویق خود قرار دهید. به این صورت که شما می توانید برای مطالعه و بازدهی بیشتر برای خود یه اوقات فراغت تغریف کنید. مثلا بگویید اگر در آزمون قلم چی تراز ۶۵۰۰ را دریافت کردم می توانم فیلم ببنم و یا بازی فلان را بعد از ظهر همان روز انجام دهم. این کار دو دلیل دارد. یکی این که شما کنکور دارید پس باید نسبت به گذشته متفاوت باشد اما نباید تک بعدی باشید. ذهن انسان ابعاد مختلفی دارد. برای این که نشاط مطالعه ی شما حفظ شود باید هر از چند گاهی تجدید قوا شود. و این تجدید قوا برای هر فردی متفاوت است.

برنامه ی کنکور بدون تفریح نداشته باشید!

برنامه ریزی خشک و خالی انجام ندهید!

بسیاری در شروع سال کنکور خود به صورت بیش از حد برنامه ریزی های افراطی انجام می دهند. برنامه ریزی هایی که هیچ چیز جز درس در آن گنجانده نشده است. این باعث می شود که در بلند مدت مطالعه ی شما بازدهی کمی داشته باشید. یک برنامه باید به مرور ساعت بیشتری را در خود بگنجاند. بنابراین در برنامه خود درس خواندن را به میزان کافی قرار دهید و به بازدهی بیشتر اهمیت دهید.

 

در برنامه ریزی کنکور به چند نکته ی بسیار مهم باید توجه کنید. بازدهی، گنجاندن علاقه های خود و متناسب بودن برنامه! هر کدام از این موارد رعایت نشود باعث می شود که در بلند مدت با مشکل رو به رو شوید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam

 


ارسال یک نظر

1 × پنج =