بی دقتی در آزمون تست و امتحان – مشاوره کنکور

  22 بهمن 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

یکی از بحث هایی که بسیار پیش آمده است، بحث بی دقتی در کلیه آزمون ها به خصوص آزمون تست است. مراجعات بسیاری را دیده ایم که دانش آموز سوال را به صورت صحیح و کامل حل کرده است اما در زدن جواب مشکل داشته است. در بسیاری از موارد مشکل بی دقتی است. برای مثال فرد محاسبات را انجام داده، سوال را به خوبی تفسیر کرده است اما در نهایت ۵۱ تقسیم بر ۳ را نوشته ۱۸! این جز موارد بی دقتی است. در بعضی مواقع دیده می شود که سوال یک نهی و علامت منفی در خود دارد اما دانش آموز به سرعت پاسخ سوال را می دهد و به امر منفی توجه ندارد و سوال را غلط می زند! این ها شاید برای شما هم پیش امده است و حتی برای خود بنده هم در دوران تحصیل پیش آمده است. اما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت تا بی دقتی شما در کنکور و آزمون های تستی کاهش یابد. با گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

خب در مورد دقت حرف های زیادی شنیده ایم. اما باید بدانید که دقت ذاتی نیست! نمی توانیم بگوییم که من ذاتا ادم با دقتی هستم بلکه یک توانایی است که انسان در و طول زندگی با توجه به اتفاقاتی که برای اون می افتد و مسیری که طی می کند، دقت در وی شکل می گیرد.

دقت یک موضوع بسیار مهم است. دقت از نظر علمی رابط بین حواس ما و حافظه ی ماست. شما در طول روز ممکن است هزاران چیز ببینید، بشنوید و حتی لمس کنید اما فقط آن هایی که به آن ها دقت می کنید در ذهن شما می ماند. پس دقت یک بخش بسیار مهم در ذهن است که باید با تمرین و تجربه آن را بهبود بخشید.

 

دقت از نظر علمی – بی دقتی

دقت قدرت برقراری ارتباط بین حواس پنجگانه با حافظه است. به این معنی که شما با دقت می توانید انچه می بینید، می شنوید و … را در حافظه قرار دهید.

خب برای افزایش دقت چه کار هایی می توان انجام داد؟

در چند مقاله ای که در مورد دقت مطالعه نمودم و از نظر علمی به بررسی آن پرداختم متوجه شدم که دقت اکتسابی است! اما در بعضی مطالب به صورت غیر علمی آن را مانند هوش خدادادی در نظر گرفته اند. به هر حال باید بدانید که هر چه باشد با تمرین قابل برطرف کردن و بهبود است.

بی دقتی در آزمون تست و امتحان - مشاوره کنکور

خب بسیاری پس از امتحان با بررسی آزمون متوجه می شوند که بله! چه اشتباهاتی انجام داده اند. اشتباهاتی که باعث افسوسشان می شود اما راه کار چیست این که بگوییم انشاالله در آزمون بعد اشتباه نمی کنم! خیر برای این کار باید روش هایی را در نظر بگیرید که دقت به سوالات در ناخودگاه شما ثبت شود.

شاید برای شما نیز مفید باشید:

مشاوره کنکور تجربی، ریاضی به روش لیموترش

خب اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که بی دقتی های خود را شناسایی کنید.

خب در این این مرحله شما می دانید چه بی دقتی انجام داده اید. ابتدا این بی دقتی ها را به خوبی بنویسید. بعد از این نوشتید حال به دنبال راهکار برای ان ها باشید. برای مثال شما بخش منفی سوال را نخوانده اید. خب حال باید در ازمون ها تمرین کنید و در هر سوال زیر بخش منفی خط بکشید. به این صورت این مشکل به مرور حل شده و دیگر اشتباه نمی کنید.

در بعضی موارد شما گزینه سه را که جواب درست است به دست اورده اید ولی ۲ را زده اید. این مشکل را باید قبل از امتحان از روی کاغذ بخوانید و در ذهن داشته باشید.

همچنین برای این که این مشکلات را تکرار نکنید می توانید هر شب برای آزمون بعدی خود این مشکلات را مرور کنید تا در حافظه ی شما ثبت شود.

بی دقتی در آزمون و امتحان یکی از مهترین بخش های مشکلات برای تست زنی و کنکور است شما با هر آزمون می توانید این مشکلات را شناسایی و بر طرف کنید. با این کار شما در کنکور این اشتباهات را تکرار نخواهید کرد.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

5 × 5 =