رمز موفقیت در کنکور | راه های موفقیت در کنکور

  10 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

رمز موفقیت در کنکور جز سوال هایی است که بسیاری برای شروع درس خواندن به آن نیاز دارند. این رمز یک راه کاربردی و مفید برای کنکور است تا شما را از اهدافتان دور نکند. برای رمز موفقیت در کنکور ،ما در این مقاله و مقالات آینده بیشتر بحث خواهیم کرد. با گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

برای این که شما بتوانید در هر کاری موفق شوید باید برای خود برنامه ای کامل داشته باشید تا اهداف شما را بتواند به واقعیت تبدیل کند. این که بدون برنامه و با برنامه ی غلط و قدیمی به جلو حرکت کنید شما را کیلومتر ها از اهدافتان دور خواهد کرد. در این مقاله اصولی را که باید برای کنکور برای خود در نظر بگیرید و بر اساس آن ها درس خود را پیگیری کنید را بررسی می کنیم.

رمز موفقیت در کنکور – هدف

همیشه برای هر کاری برای خود اهدافی تعیین کنید. اهداف به دو دسته تقسیم بندی می شوند. اهداف بلند مدت و اهداف کوتاه مدت. شما برای موفقیت به هر دوی این اهداف نیاز دارید. داشتن اهداف کوتاه مدت به تنهایی و داشتن اهداف بلند مدت به تنهایی کمک رسان شما نخواهد بود. برای موفقیت در کنکور باید توجه داشته باشید که اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در کنار هم موفقیت شما را تشکیل می دهند.

مثال برای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت :

برای درک اهداف بلند مدت یک مثال کاربردی بیان می کنیم. شما برای این که از یه شهر به شهر دیگر بروید در بین راه از شهر های زیادی عبور می کنید. و در هر مقطع این شهر ها مقصد کوتاه مدت شما می شوند ولی در این حین شما هیچگاه مقصد نهایی خودتان را فراموش نمی کنید. در این مثال هر شهر در بین راه به عنوان اهداف کوتاه مدت است که در راستای اهداف بلند مدت شکل می گیرید و در شهر نهایی به عنوان اهداف بلند مدت است. شما اگر در بین راه اهداف کوتاه مدت را نداشته باشید در هر دو راهی دچار مشکل شده و ممکن است از راه اصلی فاصله بگیرید.

رمز موفقیت در کنکور | راه های موفقیت در کنکور

رمز موفقیت در کنکور  – برنامه ریزی صحیح

برنامه ریزی یکی از مهمترین کار هایی است که برای موفقیت در کنکور باید انجام شود. برنامه ریزی صحیح شما را به هدف خودتان می رساند و یک برنامه ی غلط شما را از راه دور می کند. این برنامه ریزی با توجه به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود. شما برای برنامه ریزی باید این اهداف را در نظر داشته باشید و به برنامه ریزی خود را انجام دهید. برنامه ی اشتباه شما را از راه خوتان دور می کند و همانند نداشتن هدف است و یا حتی بدتر. شما با نداشتن هدف به سمت موضوع حرکت نکرده و شاید تلاش در خوریم انجام ندهید اما با برنامه غلط شما تلاش فراوانی انجام می دهید اما به هدف نمی رسید.

شما می توانید مشکلات اصلی برنامه ریزی تحصیلی را از اینجا مطالعه کنید.

 

 

رمز موفقیت در کنکور  – توکل بر خدا

یکی از مواردی که می تواند در راه رسیدن به هدف شما در کنکور و موفقیت در کنکور به شما کمک کند، توکل بر خدا است. توکل به خدا به معنای این است که شما تلاش خود را کرده و نتیجه رو به او واگذار می کنید. این کار چند نتیجه ی مفید برای شما خواهد داشت:

استرس شما کاهش می یابد : استرس شما به دلیل این که می دانید نیرویی ما فوق شما و تلاشتان را به سر انجام می رساند کم می شود و همین باعث می شود که در کنکور و آزمون ها با تمام توانایی حاضر شوید.

در صورت شکست هم باز با توجه به اون می دانید که بهترین برای شما همین بوده است.

 

رمز موفقیت در کنکور  -آشنایی با روش های صحیح مطالعه

یکی از مواردی که پس از برنامه ی مناسب باید انجام دهید، آشنایی با روش مناسب مطالعه است. این که چه روشی استفاده کنیم و یا این که چه روشی بهترین روش مطالعه است نیاز به یک مقاله ی جداگانه دارد که در آینده در لیموترش منتشر خواهد شد. اما باید بدانید که یکی از مهمترین ها برای موفقیت در کنکور ، روش صحیح مطالعه است.

رمز موفقیت در کنکور  – آمادگی جسمی

آمادگی جسمی شاید در نگاه اول بسیار مهم نباشد اما در انتها متوجه می شوید که بسیار به موفقیت شما کمک می کند. تغذیه ی مناسب ، ورزش و خواب به جا شما را برای خواندن با بازدهی بالا کمک می کند.

برنامه تغذیه ی مناسب را بسیار مورد توجه قرار دهید. خوردن غذا های بسیار چرب و … تاثیرات منفی ای در شما دارد پس به برنامه مناسب غذایی توجه کنید.

همچنین برای خواب باید توجه داشته باشید که خواب باید کم کم کم شود تا انرژی شما تحیلل نرود و ۶ ساعت نیز کمتر نشود.

 

برای دریافت مشاوره و جزئیات آن به مقاله ی مشاوره ی کنکور لیموترش مراجعه کنید و برای دیدن مطالب مشاوره ای دیگر به این بخش مراجعه کنید.

در روز های آینده مقاله آپدیت خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

چهار × 5 =