رمز موفقیت کنکور : تسلیم نشدن و تلاش – مشاوره کنکور

  10 اسفند 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

رمز موفقیت کنکور – تسلیم نشدن : یکی از بحث هایی که در مقاطع مختلف برای دانش آموزان و در حالت کلی برای انسان پیش می آید، تسلیم شدن است. تسلیم شدن یکی از بدترین اتفاقاتی است که در کار ها انجام می دهیم. در این مورد بحث های زیادی شده است که مجال ان در این مقاله نیست اما تلاش خود را می کنیم که در کوتاه ترین سطر ها تسلیم نشدن را به شما بیاموزیم. با لیموترش همراه باشید.

در مقالات گذشته در مورد ویژگی تسلیم نشدن صحبت شد اما به تفصیل در مورد آن بحث نکردیم. بحث اصلی این است که چرا تسلیم می شویم! پیامد های تسلیم شدن و یا نشدن چیست! ما به بررسی این موضوع می پردازیم.

شما در آغاز راه کنکور تصمیم داشتید که بهترین رشته ها و بهترین دانشگاه ها قبول شوید حال برای این که زحمت های پدر مادر خود را جبران کنید و یا این که آینده ی خوبی برای خود رقم بزنید. در ابتدا همه چیز ایده آل بود و همه ی فکر ها ایده آل جلو می رفت اما الان جایی هستید که ایده آل ها حذف شده اند. شما با واقعیت رو به رو هستید که یا درس نخواندید به قدر کافی و یا این که خوانده اید اما بازدهی کافی را نگرفته اید!

خب در این حال وظیفه ی شما چیست!؟ این است که بگویید بیخیال تمام ! تسلیم می شوم و به همین منوال ادامه می دهم یا این که با خود بگویید گذشته که گذشته آینده مهم است و از حالا تلاش کنید برای جبران گذشته و در نهایت تسلیم نشوید بلکه دنیا را تسلیم خود کنید!

keep-calm-and-don-t-surrender-3

تسلیم شدن

تسلیم شدن آسان است. همه می توانند تسلیم شوند و همه می توانند صبح تا شب خوشی کنند! اما این ها همه کوتاه مدت نیست! بر فرض که شما صبح تا شب بخوابید ! بازی کنید آیا این مورد به شما کمک می کند به جایی برسید! آیا پس از مدتی خسته نمی شوید! قطعا همینطور است با استراحت هیچ کس به جایی نرسیده است تنها و تنها تلاش است که مردان بزرگ و سرنوشت های درخشان را رقم زده است.

شاید شما از این مطلب خوشتان بیاید:

مشاوره کنکور تجربی و ریاضی

تسلیم نشدن برای کنکور

راه حل دوم این است که برای کنکور تسلیم نشوید! این به چه معنی است؟! به این معنی است که تلاش خود را برای هدف خود بکنید و کنکور را پشت سر بگذارید! این دید چند نتیجه در بر خواهد داشت. یکی از نتایجی که ممکن است با این انتخاب به ان برسید این است که واقعا همان چیزی که دوست دارید قبول می شوید! هیچگاه نباید توانایی های یک انسان را نادیده گرفت. بله خود شما! شما هم می توانی به هدف خود برسی! فقط تلاش کن!

البته باید گفت که امکان دارد که آنچه قبول می شوید باب دل شما نباشد اما اگر شما این مسیر را طی نمی کردید و تسلیم می شدید واقعا رشته و مکان قبولی شما کجا می شد؟! قطعا مشخص است که تلاش شما نتیجه داده است حالا نه همان نتیجه دلخواه شما بلکه رشته بهتر و دانشگاه بهتر!

در زندگی هیچ چیز بدتر از تسلیم شدن نیست! تسلیم شدن شما را از موفقیت دور می کند. با یک مثال می توان این را بهتر بیان کرد. شما از نردبان طولانی ای بالا می روید آنقدر این نردبان طولانی است که ساعت ها طی می کند اما همان که به پله اخر می رسید به خود می گویید بس است دیگر برگردم. شما فقط یک پله داشته اید اما با تسلیم شدن همان یک پله را برنداشته و موفق نمی شوید.

شاید شما از این مطلب خوشتان بیاید:

چگونه زیست را بخوانیم؟

همیشه پله های اخر را با تلاش به جلو ببرید مطئنم شما توانایی بالایی دارید با تلاش از توانایی خود استفاده کنید.

 

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

1 + 12 =