روش مطالعه برای امتحانات نهایی در سال کنکور

  03 دی 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

روش مطالعه برای امتحانات نهایی در سال کنکور : کم کم در این مرحله از کنکور وارد امتحانات می شویم. این که امتحانات در چه حد اهمیت دارد و چگونه باید برای آن ها برنامه ریزی کنید، چیزی است که در این مقاله و مقالات بعد در گروه آموزشی لیموترش به آن ها می پردازیم. در این مطلب به بررسی کلی روش خواندن برای امتحانات می پردازیم. این مورد برای کنکوری های بسیار مهم است و باید به گونه ای در این ایام پیش روند که کمترین آسیب به کنکور وارد شود و همچنین امتحانات را در حد قابل قبولی به سر انجام برسانند. با لیموترش همراه باشید.

اهمیت کنکور در امتحانات پیش دانشگاهی

اولین بحثی که باید پیرامون آن بحث شود، اهمیت امتحانات است. در این بخش چند دسته مشاوره انجام می شود که به صورت زیر است:

امتحانات اصلا مهم نیست!

امتحانات و کنکور در کنار هم!

امتحانات و کنکور در یک راستا هستند!

بعضی از مشاوران مورد اول را توصیه می کنند. به این صورت که با دانش آموز می گویند که امتحانات چیزی جز کنکور است!

بعضی دیگر از مشاوران یه گام به جلو رفته اما باز امتحانات و کنکور را رو در روی هم قرار می دهند. اما نکته ی مهم این است باز هم برای امتحانات ارزش قائل می شوند.

دسته سوم بهترین مشاوره را به دانش آموزان می دهند. این افراد کنکور و امتحانات را در یک راستا می دانند. در این روش مهمترین بخش این است که می داند این دو یکی هستند و رو در روی هم نمی بیند. اما این دید باید تفسیر شود و توضیحات کاملتری در مورد ان ارائه شود تا بهترین بهره از آن برده شود.

امتحانات نهایی در راستای کنکور – روش مطالعه برای امتحانات نهایی

روش مطالعه برای امتحانات نهایی : شما باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که امتحانات نهایی به کنکور شما کمک کند. البته این هم مشخص است که روش مطالعه ی امتحانات نهایی با مطالعه با کنکور متفاوت است اما در اصل هر دو یک مفهوم هستند به غیر از آن که امتحانات نهایی به مراتب آسان تر هستند. روش مطالعه برای امتحانات نهایی در سال کنکور

شما در مطالعه ی امتحانات نهایی باید بخش های حفظی را در حدی بخوانید که بتوانید ۶۰ ۷۰ درصد سوالات را پاسخ دهید و اما سوالات مفهومی! برای درک سوالات مفهوم بهتر است که کنکور را هدف قرار دهید و در این بازه ی زمانی برای کنکور آماده شوید. شما با آمادگی برای کنکور مسائل را به خوبی درک می کنید و اما قطعا می توانید به سوالات تشریحی پاسخ دهید.

شاید برای شما مفید باشد: چگونه فیزیک را ۱۰۰ درصد بزنیم؟

اما با امتحانات نهایی چگونه به کنکور کمک کنیم؟ – روش مطالعه برای امتحانات نهایی

روش مطالعه برای امتحانات نهایی : همانطور که مشخص است امتحانات تقریبا نصف یا کل کتاب است. پس با کمی تفکر متوجه می شوید که این دوره بهترین زمان برای مرور دوباره مباحث گذشته است. مرور هم روش های مختلفی دارد که در مقالات قبل به آن ها پرداخته ایم.

البته این روش ها بیشتر برای درس های مفهومی و اختصاصی شما قابل استفاده است. در درس های عمومی وضعیت متفاوتی وجود دارد. این که شما تشریحی جواب یک سوال را بدانید و یا تستی بتوانید انتخاب کنید دو چیز متفاوت است. شما باید تلاش خود را بکنید که تقریبا ۸۰ درصد نمره ی این دروس را به دست آورید. اما یک مزیت دیگری که در دروس عمومی وجود دارد این است که تقریبا با خواندن امتحانات خود به خود به مرور برای کنور پرداخته اید. پس باز هم به این مبحث رسیدیم که امتحانات نهایی در راستای کنکور هستند.

در مطالب بعد در مورد این که چگونه هر کدام از درس های را به صورت تشریحی مطالعه کنیم، خواهیم پرداخت. برای مشاوره ی کنکور با گروه لیموترش به این مطلب مراجعه کنید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

هشت + چهارده =