روش مطالعه فیزیک برای امتحانات و کنکور

  03 دی 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

روش مطالعه فیزیک : در مطالب گذشته در مورد کنکور و امتحانات صحبت کردیم. در این مطلب ما سعی خود را کردیم که روش کلی خواندن برای کنکور و امتحانات را با هم به شما معرفی کنیم. از این مقاله قصد داریم تک تک دروس را مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب درس فیزیک را مورد بررسی قرار می دهیم. با گروه آموزشی – مشاوره ای لیموترش همراه باشید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:  چگونه فیزیک را در کنکور ۱۰۰ درصد بزنیم؟

مباحث فیزیک – روش مطالعه فیزیک برای امتحانات و کنکور

در بخش مطالعه ی هر درس باید ابتدا مباحث آن را دسته بندی کرد. فیزیک شامل دو بخش حفظی و مفهومی است. البته حفظی آن در حد حفظ فرمول و … است که با تمرینی که برای کنکور داشته اید قطعا این موارد به حافظه ی شما سپرده شده است.

بخش دیگر بخش مفهومی است. استباط کردن و نتیجه گیری برای بعضی از رخ داد ها! آنچه در این بخش نیز مهم است درک کامل مفهوم درس فیزیک و بخش های آن است که این مورد نیز جز مواردی است که برای کنکور باید به آن برسید.

 

چگونه فیزیک را برای امتحانات و کنکور با هم بخوانیم؟

اگر روند طرح سوالات فیزیک را در سال ها گذشته دیده باشید حتما مشاهده کرده اید که در امتحانات تشریحی با تسلط بر تمرین های آخر هر فصل به راحتی می توانید بالاترین نمره را دریافت کنید. البته باید بدانید که در سال پیش دانشگاهی آنچه اهمیت بیشتری برای شما دارد کنکور است و شما باید به گونه ای بخوانید که امتحانات هم به کنکور شما کمک کند. باید توجه داشته باشید که برای امتحانات نمره ای در حد ۷۵ درصد برای شما کافی است و شما این درصد از نمره ی کل به راحتی قابل دسترسی است.

روش مطالعه فیزیک برای امتحانات و کنکور

آنچه پیشنهاد ما است بسته به تعداد روز هایی که برای امتحان وقت دارید متفاوت است. اما برای فیزیک حداقل یک روز و نصف وقت گذاشته می شود. بسته به توانایی شما دو نوع حالت وجود خواهد داشت:

در صورتی که تسلط کامل بر موضوعات و فیزیک دارید می توانید نصف روز را برای امتحان مطالعه کنید و یک روز را به فیزیک برای کنکور بپردازید.

در صورتی که تسلط کامل ندارید شما باید یک روز را برای امتحان مطالعه کنید و نصف روز را برای کنکور مطالعه کنید.

اما این حالت فقط برای زمانی است که شما یک و نیم روز برای فیزیک مهلت دارید. اگر بیشتر از این روز بود نهایتا یک روز برای امتحان و حل سوالات پایان فصل ها وقت بگذارید و بقیه را برای کنکور بگذارید.

 

روش مطالعه فیزیک – در وقت امتحان فیزیک ، اول برای کنکور بخوانیم و یا برای امتحان؟

از آنجایی که ما قبلا بیان کردیم، کنکور و امتحانات در راستای هم هستند پس اگر شما برای کنکور خوانید در حال تفریح نیستد بلکه شما دارید همان درس و مطالب را به روش دیگری می خوانید. پیشنهاد ما برای این که بهترین نتیجه را بگیرید این است که ابتدا برای کنکور مطالعه کرده و مطالعه برای امتحان را به آخر موکول کنید. می توانید روز قبل امتحان را نصف روز را به مطالعه بپردازید و اگر دیدید مشکلی دارید بقیه روز را هم به مطالعه درس مورد نظر بپردازید. و اگر نه کنکور را مطالعه کنید.

 

جمع بندی مطالعه فیزیک

همانطور که در مطالب قبل بیان شد کنکور و امتحانات در یک راستا هستند. بنابراین برای این که کنکور برای شما مهمتر است باید از این مهلت استفاده کرد و هم برای امتحانات مطالعه کرد و هم برای کنکور آماده شد. بهترین کار در این فصل جمع بندی مطالبی است که تا به حال مطالعه کرده اید. با استفاده از روش های بیان شده در مطلب می توانید به راحتی به این موضوع دست یابید.

برای مشاوره خصوصی با گروه لیموترش به بخش مشاوره کنکور با لیمو مراجعه کنید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

یک × یک =