مشاوره ی دانش آموز پشت کنکوری و قبولی پزشکی

  06 اسفند 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

مشاوره ی دانش آموز پشت کنکوری و قبول پزشکی: امروز می خوام داستان یکی از دانش آموزان رو بگم که پشت کنکور مونده بود. این دانش آموز پشت کنکوری یکی از بهترین دانش آموزان تا سال سوم بود. همیشه حتی بدون مطالعه هم بهترین بود. کلا یک فرد که شاید استعداد و بنیه ی علمی قوی ای داشته باشه و تلاشم هم کم می کرد.

این فرد سوم رو پشت سر گذاشت و پا به پیش دانشگاهی گذاشت. پیش دانش گاهی مثل سوم و دوم و… نبود اما این دانش اموز متوجه نبود و فکر می کرد که اگر مثل قبل ادامه دهد بدون تلاش می تواند رشته ی خود قبول شود.

دانش آموز مورد نظر همانطور که از سابقه ی تحصیلیش مشخص است هوش بالایی برخوردار بود و تلاش کمی هم می کرد. اما در سال کنکور چه شد. بیایید با هم در مورد سال کنکور و اتفاقات آن بحث کنیم. با لیموترش همراه باشید.

در سال کنکور فرد مورد نظر فکر می کرد می تواند مثل قبل ادامه دهد. در این سال تلاش نیز همانند گذشته به پیش رفت. تابستان را مطالعه نکرد و وارد سال تحصیلی شد. در سال تحصیلی هم تلاش زیادی نکرد. به صورت متوسط جلو می رفت. جالب تر این که در سال کنکور به دلیل مشکلات حتی یک ماه نتونست مطالعه کند. در نوروز نیز مطالعه ای نداشت!!! نوروز که تاکیید ویژه ی ما بر ان است و استارت مرور شروع می شود!!!

به هر حال این دانش آموز در سال های قبل تراز های خوبی داشت بدون مطالعه زیاد اما در سال کنکور کم کم افت تحصیلی کرد و بعد از نوروز به یک باره با واقعیت رو به رو شد که نه من اصلا دانشگاه قبول می شوم یا نه! ما در مورد یک فرد متوسط یا ضعیف صحبت نمی کنیم. در مورد یک فرد قوی و باهوش صحبت می کنیم.  این فرد حال کنکور خود رو داد اما نتیجه ی مشخص هست هیچ کجا!

این فرد چه ویژگی هایی داشت؟ هوش بالا، استعداد ، بنیه ی قوی تحصیلی

این فرد چه ویژگی ای را نداشت؟ تلاش تلاش تلاش و …

خب نتیجه مشخص بود و هست! تلاش همیشه ۹۹ درصد موفقیت را تشکیل می دهد بنابر این در این کنکور شکست خورد و شک بزرگی به او وارد شد زیرا هیچوقت رتبه کم در طول دوران زندگی خود نمی آورد!

مشاوره ی دانش آموز پشت کنکوری و قبول پزشکی

سال دوم – یک دانش آموز پشت کنکوری

خب وقتی این شکست سخت شد تصمیم گرفت سال جدید را به خوبی بخونه و به همه ثابت کنه می تونه! بله برای سال دوم تصمیم به درس خوندن گرفت. در سال دوم برای مشاوره با ما در ارتباط بود و وقتی گذشته و حالش رو توضیح میداد متوجه شدیم که چقدر متفاوت عمل می کنه. اون سال رو با تلاش تونست سطح خود را بالا بیاره! جالب ترین ویژگی این دانش آموز همون ازمون اولش بود. ازمون اول این دانش آموز تراز بسیار بالایی کسب کرد در صورتی که روال عادی پیشرفت گام به گام است.

این اثبات می کرد که این دانش آموز پشت کنکوری تلاش نکرده است. گذشت و تا جایی که امکان داشت مطالعه می کرد. این دانش آموز در سال دوم با این تلاش و مشاوره  توانست جز برترین های منطقه بشه و در نهایت پزشکی قبول شد.

این یک مورد خاص است که نشان می دهد که چقدر تلاش مهم است. در صورتی که شما هوش بالایی داشته باشید بدون تلاش نمی توانید به هیچ کجا برسید بنابراین در درس و زندگی خود تلاش زیادی انجام دهید. یکی از ویژگی هایی که می توان بسیار ستایش کرد آن را ، تلاش بیش از حد است. تلاش هیچوقت پشیمانی برای شما جای نخواهد گذاشت.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • hamidreza اردیبهشت ۳, ۱۳۹۶ ۰:۰۴ ق٫ظ

    سلام
    خسته نباشید
    من دانش اموز نمونه دولتی بودم و سال سوم معدل رو به خاطر اشتباهات بچگانه خراب کردم .
    رفتم سربازی و برگشتم و فهمیدم قانون ترمیم معدل تصویب شده و ثبت نام کردم اما از شانس بدم با اینکه خیلیم خوب خونده بودم دچار مشکلات خانوادگی شدم و هیچ کدوم از امتحاناتی که ثبت نام کردم رو نتونستم شرکت کنم .تاکید میکنم که ثبت نام کردم اما نتونستم شرکت کنم …. و معدلم همون ۱۰ موند
    خیلی کلافه شدم . دوست دارم کنکور ۹۷ شرکت کنم و پزشکی که ارزوی بچگیم بود رو بهش برسم اما قانون تاثیر معدل ذهنمو درگیر کرده …؟؟؟ ایا احتمالش هست که کنکور ۹۷ تاثیر مثبت باشه ؟؟؟ و اینکه ایا اجازه شرکت دوباره تو ترمیم معدل رو دارم چون اصلا اتفاقاتی پیش اومد که سر امتحان نتونستم برم….
    کمکم کنید …بلا تکلیفم … خدا خیرتون بده…

    پاسخ
ارسال یک نظر

2 × پنج =