نحوه ی خواندن زبان انگلیسی کنکور چگونه است؟

  18 بهمن 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

خواندن زبان انگلیسی : یکی از درس هایی که اکثرا آن را دوست داشته ولی روش مطالعه و نحوه ی درصد گرفتن از آن را نمی دانند، درس زبان انگلیسی است. درس زبان اخرین درس باکس عمومی داوطلبان می باشد و بسیاری نمی توانند به خوبی پاسخ متن ها و سوالات آن را بدهند. در این مطلب در گروه لیموترش تلاش خود را انجام داده ایم که تا شما بتوانید درصد بالایی در درس زبان انگلیسی کنکور کسب کنید . با لیموترش همراه باشید.

در حالت کلی زبان به سه بخش اصلی تقسیم بندی می شود.

 

حال به بررسی هر یک از این بخش های و نحوه ی مطالعه ی آن ها می پردازیم:

بخش ۱۰ سوال از گرامر و کلمه در خواندن زبان انگلیسی

بخش اول که ۱۰ سوال از ۲۵ سوال زبان را تشکیل می دهد، بخش گرامر است. بخش گرامر تقریبا در سطح کتاب است و شما با خواندن و بررسی گرامر کتاب می توانید به آن ها پاسخ دهید. برای این که بتوانید ۴۰ درصد این بخش را دریافت کنید باید بر قواعد مسلط باشید. قواعد در سطح زبان کنکور زیاد سخت نیست و به راحتی می توانید این سوالات را پاسخ دهید.

در این بخش شما می توانید کتاب های مختلفی را نیز برای تسلط بیشتر انتخاب و تست بزنید اما در حالت کلی می توان با استفاده از کتاب درسی به راحتی به این سوالات پاسخ داد.

نحوه ی خواندن زبان انگلیسی کنکور چگونه است؟

۵ سوال از کلوز تست در خواندن زبان انگلیسی

این بخش از ۵ سوال با جای خالی تشکیل شده است. در این نوع تست ها طراحی سوال به گونه ای است که هر ۴ مورد امکان قرار گیری در جای خالی را دارد اما با توجه به نکات بعد از جای خالی و یا گرامر باید بهترین را انتخاب کرد. در این بخش شما می توانید با تمرین زیاد بر موضوع مسلط شوید. برای این کار کتاب تست مبتکران توصیه می شود البته کتاب های هم سطح دیگری هم در بازار وجود دارد. مهم این است که شما این نوع تست ها را تمرین کنید تا برای کنکور آماده شوید.

شاید شما هم دوست داشته باشید:

چگونه فیزیک را ۱۰۰ درصد بزنیم؟

۱۰ سوال از دو متن در خواندن زبان انگلیسی

این بخش ، بخشی است که بسیاری با آن مشکل دارند. این بخش دو متن و ۱۰ تست را از ۲۵ تست زبان انگلیسی کنکور را شامل می شود. خب روش برای کار کردن این نوع تست ها چیست؟!

برای این نوع تست ها باید تمرین کنید. برای تمرین باید متن های زیادی بخوانید و تست بزنید. در این بخش واژگان خارج از کتاب زیادی می آید اما باید با مهارت هایی که به دست می آورید معنی این کلمات را در امتحان متوجه شوید. البته اگر قبلا کلاس زبان رفته اید و معنی این کلمات را می دانید بسیار راحت تر خواهید بود اما در صورتی که نمی دانید نیز باید مهارت متن خوانی را به دست آورد.

در زبان متن ها را نیز می توانید با کتاب ها زیادی پیش بروید که سطح های مختلفی دارند.

اما روش تست زدن متن زبان کنکور چگونه باشد؟

بسیاری از همان ابتدا وارد متن شده و وقت زیادی را صرف متن می کنند و سپس وارد بخش سوالاتی می شوند. این عزیزان با مطالعه ی هر سوال، متن را چک کرده تا جواب را بیابند و این زمان زیادی گرفته و در اخر سر وقت کم می آورند. پیشنهاد ما این است که ابتدا صورت سوالات را مطالعه کنید. با این کار هدف از متن را می فهمید. حتی بعضی از سوالات را می توانید بدون این که متن را بخوانید پاسخ دهید. سپس وارد متن شده و متن را بخوانید.

توجه کنید که در خواندن متن لازم نیست که همه ی کلمات را معنا کنید. اگر معنی کلمه ای را نمی دانید مشکلی ندارد شما با توجه به جملات قبل و بعد می توانید معنی آن کلمه را بیابید.

پس از خواندن حال پاسخ سوالا را بدهید.

به این روش به راحتی می توانید پاسخ سوالات را بدهید بدون آن که زمانی از شما گرفته شود.

 

امیدواریم که این مطلب نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. بی صبرانه منتظر نظرات شما هستیم.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

ده + هفده =