چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم ؟ | مشاوره ی ادبیات کنکور

  06 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم یا درصد قابل قبول برای کمک به درس های اختصاصی کسب کنیم؟ این دو سوالی است که بسیاری به دنبال آن هستند. ما در گذشته در دو مقاله به بررسی درس های فیزیک و ریاضی پرداختیم. اینک به بررسی درس ادبیات کنکور می پردازیم. در این مقاله به صورت کامل درس ادبیات را برای شما کنکوری های عزیز بررسی کرده و روش بهتر خواندن و تست زدن را بیان می کنیم. به امید آن که چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم سوالی برای شما نباشد و همینک پاسخ آن را بیابید. با بخش مشاوره کنکور گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

بخش های مختلف ادبیات برای یافتن پاسخ چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم

ادبیات کنکور دارای ۴ بخش کلی است که هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم. بخش های ادبیات به صورت تیتر وار به صورت زیر می باشند:

  1. تاریخ ادبیات
  2. لغات و اصطلاحات
  3. زبان فارسی و آرایه ها
  4. قرابت معنایی

بررسی تاریخ ادبیات در بخش مشاوره ی کنکور ادبیات

یکی از بخش هایی که بسیار فرار است و بدون تکرار به قطع مطالب آن فراموش می شوند، تاریخ ادبیات است. تاریخ ادبیات فقط به قوه ی حافظه ی شما بستگی دارد البته استفاده از متد هایی برای تبدیل حافظه ی کوتاه مدت به بلند مدت به شما کمک خواهد کرد.

شما برای این که تاریخ ادبیات را به خاطر بسپارید باید از تکنیک هایی برای تبدیل حافظه ی کوتاه مدت خود به بلند مدت استفاده کنید. یکی از مهمترین موارد برای این که تکرار بیش از حد است. این تکرار و تبدیل شدن حافظه ی کوتاه مدت به بلند مدت باعث می شود که مطالب را تا سال های سال به خاطر بسپارید. حتی شاید برای دو الی سه سال بعد کنکور در صورت مطالعه درست تاریخ ادبیات آن را به یاد آورید.

برای این که تست های تاریخ ادبیات را در کنکور ۱۰۰ درصد بزنید نیاز به خواندن مکرر و هفتگی تاریخ ادبیات دارید. شما باید تاریخ ادبیات را به یه امر بدیهی برای خود تبدیل کنید و این فقط با تکرار به دست می آید.

تاریخ ادبیات را با تکرار به خاطر بسپارید

بررسی لغات و اصطلاحات و املا ادبیات در بخش مشاوره کنکور ادبیات

چگونه ادبیات کنکور را 100 بزنیم ؟ | مشاوره ی ادبیات کنکور این بخش هم همانند تاریخ ادبیات است. شما با تکرار می توانید به تسلط دست یابید. برای این بخش های کاملا حفظی شما نیاز دارید که هفتگی یک الی دو ساعت را وقت گذاشته تا مطالب را تکرار کنید و آن را به حافظه ی بلند مدت خود بسپارید.

در بخش املا نیز حتما توجه داشته باشید که گروه کلمات مترادف زبان فارسی را مطالعه کرده و از کاربر های آن ها اطمینان پیدا کرده و سپس با زدن تست ها مختلف در این بخش به تسلط کافی برسید.

بررسی زبان فارسی و آرایه‌های ادبی ادبیات در بخش مشاوره کنکور ادبیات

شاید برای شما هم جالب باشد که چرا آرایه های ادبی با زبان فارسی را در یک دسته گنجانده ایم. این دو بخش سوالات به صورت کاملا مفهومی بوده و با حفظ کردن قادر به پاسخ گویی به آن ها نخواهید بود. بهترین روش در این بخش مطالعه گزینشی است. برای مثال برای بخش زبان فارسی بهتر است شمارش واژه و .. را کنار بگذارید و اصلا به این سوالات پاسخ ندهید. اما این به این معنی نیست که به کل این دو را کنار بگذارید. بهتر است بخش های آسان تر را یاد بگیرید و تست آن ها را جواب بدهید. البته باید توجه داشته باشید که جواب ندادن به آرایه ها ادبی و یا بعضی سوالات زبان فارسی مشکلی ایجاد نمی کند به شرطی که بقیه ی مباحث را کامل بخوانید و تسلط خود را زیاد کنید.

شما برای ادبیات با زدن ۱۸ تست صحیح می توانید درصد ۷۲ را برای خود تضمین کنید پس چرا به همه ی بخش های غیر لازم پاسخ دهید. درصد ۷۲ برای ادبیات یکی از بهترین درصد هاست ولی با مدیریت به راحتی می توانید به این میزان دست یابید.

بررسی قرابت معنایی ادبیات در بخش مشاوره کنکور ادبیات

 چگونه ادبیات کنکور را 100 بزنیم ؟ | مشاوره ی ادبیات کنکور

قرابت معنایی یکی از زیباترین بخش های ادبیات است که به درک و مفهوم شعر مربوط می شود. این بخش در صورتی که به خوبی درگ شود به آسان ترین بخش ادبیات تبدیل می شود و در صورتی که درک نشود به سخت ترین بخش تبدیل می شود. در این بخش شما باید مهارت خود در فهمیدن مفاهیم شعر بالا ببرید. شاید بتوان به گونه ای این بخش را به درک مطلب زبان انگلیسی تشبیه کرد. شما باید مهارت خود را همانند درک مطلب زبان انگلیسی کنید. به این معنی که باید با خواندن شعر و پاسخ ها منظور هر بیت را درک کنید و پاسخ صحیح را بزنید.

پیشنهاد ما برای ادبیات و بخش قرابت معنایی این است که با تهیه ی یک کتاب پیرامون آن ، هر چند روز چند تست را کار کرده و سعی کنید مفاهیم آن ها را درک کنید.

الیته همانطور که قبلا گفته شد اول از تست ها کنکور های سراسری سال های گذشته شروع کنید و بر آن ها مسلط شوید. کنکور های سال های گذشته بهترین منابع کنکور هستند.

خلاصه ” چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم

این که چگونه ادبیات را درصد بالایی بگیرید به حافظه و تلاش شما برای گنجاندن مطالب در حافظه ی بلند مدت دارد. البته دو بخش زبان فارسی، آرایه ها و همچنین قرابت نیاز به مهارت خاصی دارد که بیان شد. امیدواریم که این مطلب برای شما کنکور های مفید واقع شده باشد و بتواند در این مسیر شما را بیش از پیش جلو ببرد.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

4 − چهار =