چگونه به برنامه آزمون برسیم ؟ چرا به برنامه آزمون نمی رسیم

  08 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

چگونه به برنامه آزمون برسیم ، سوال بسیاری از داوطلبان کنکوری است. بسیاری از این مشکل رنج می برند که چرا به برنامه ی آزمون آزمایشی خود نمی رسیم و نمی توانیم با اطلاعات ۱۰۰ درصد سر جلسه ی کنکور حاضر شویم. ما در این مقاله به بررسی این روش و روش هایی که باعث می شود شما بتوانید به برنامه ی کنکور خود برسید خواهیم پرداخت. با بخش مشاوره گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

برای بررسی روند یک داوطلب کنکوری موارد بسیاری مهم هستند. از جمله پارامتر هایی که در بازدهی موثر است، سرعت درس خواندن و وقت ها مرده ی دانش آموز است. حالا به بررسی بیشتر هر یک از این دو می پردازیم:

سرعت درس خواندن

بسیاری سرعت درس خواندن پایینی دارند، این سرعت باعث مشکل برای آن ها می شود. سرعت خواندن پایین بنا به دلایل مختلفی است از جمله وسواس و کلمه ای خواندن از مهمترین دلایل آن است. برای این که سرعت خود را افزایش دارید باید به این نکته توجه کنید که باید مطالب را به صورت جمله ای بخوانید.

مقاله ی مشاوره کنکور لیموترش  را از اینجا بخوانید.

چگونه به برنامه آزمون برسیم ؟ چرا به برنامه آزمون نمی رسیم

چگونه از وقت های مرده ،کنکوری ها استفاده کنند؟

یکی از مهمترین دلایلی که کنکوری ها وقت خود را تلف کرده و ممکن است با کمبود وقت رو به رو باشند، استفاده نکردن از وقت های مرده است.

وقت های مرده چه وقت هایی هستند؟ 

در حالت کلی وقت های مرده به وقت هایی گفته می شود که شما در حال رفت و آمد از مدرسه یا هر جای دیگر که به اجبار در دوران کنکور باید به آن مراجعه کنید، گفته می شود. اما علاوه بر این زمان های دیگری نیز وجود دارد که به شدت علاقه به درس خواندن پایین می آید و شما ترجیح می دهید ساعاتی را نشسته و استراحت کنید. استفاده از این وقت ها ممکن است سرنوشت شما در کنکور را رقم بزند. اما این که این اتفاق چگونه رخ می دهد و چگونه می توان از این ساعات استفاده کرد چیزی است که در ادامه به آن می پردازیم.

چگونه به برنامه آزمون برسیم؟ – روش های استفاده از وقت های مرده

در ادامه به بررسی روش هایی خواهیم پرداخت که به شما کمک می کند از وقت های مرده ی خود استفاده کنید.

چگونه به برنامه آزمون برسیم ؟ چرا به برنامه آزمون نمی رسیم

چگونه به برنامه آزمون برسیم – روش اول

بعضی مواقع شما انرژی کافی برای مطالعه با بازدهی را ندارید. در این مواقع ترجیح می دهید که درس نخوانید و همانطور که می دانید همین مواقع برگ برنده ی برترین های کنکور است. شما باید برای این مواقع برنامه داشته باشید. حتما در دوران کنکور با این مورد رو به رو خواهید شد. بهترین روش برای استفاده از این وقت این است که کتاب های مصور ادبیات، زیست و یا … که با تصویر به شما انرژی می دهند و از خستگی روزانه شما را دور می کنند استفاده کنید. این کتاب ها شاید بازدهی کتاب های با کیفیت را نداشته باشند اما با همین یک تکنیک می توانید از هدر رفتن وقت های خود جلوگیری کرده و در کنکور بهترینِ خود باشید.

چگونه به برنامه آزمون برسیم – روش دوم

لغات عربی و ادبیات و یا حتی زبان انگلیسی را در برگه هایی نوشته و همیشه همراه خود داشته باشید. شما با داشتن این برگه به همراه خود در هر زمان که در ترافیک یا هر جای دیگر بودید و وقت شما به بطالت می گذشت می توانید از این برگه ها استفاده کنید. همین تکنیک می توانید درصد شما را به راحتی تغییر دهد. زیرا این نوع از بین رفتن وقت بسیار پیش آمده و بسیاری از کنکوری ها برای آن برنامه ای ندارند.

چگونه به برنامه آزمون برسیم – روش سوم

یکی از موارد دیگری که ممکن است در موقعیت های مختلف به آن برخورد کنید این است که شما مجبور به شرکت در یک مهمانی باشید. در مهمانی شما این امکان را ندارید که بتوانید جزوه، برگه و یا … را همراه خود ببرید اما چگونه می توانید از این وقت استفاده کنید؟ بسیار ساده است برنامه های مختلف موبایلی و یا پی دی اف های موبایلی موجود است که می توانید از آن ها برای مطالعه زبان، ادبیات ، دین و زندگی و یا عربی استفاده کنید.

چگونه به برنامه آزمون برسیم – روش چهارم

یکی از زمان هایی که می توانید بهره ی مطالعه ی خود را زیاد کرده و برای تثبیت مطالب استفاده کنید، ساعت قبل از خواب است. ساعت قبل خواب به شما کمک می کند که مطالب در ذهن  شما تثبیت شده و این تثبیت شدن دروس مهارتی به شما کمک می کند که در بلند مدت در کنکور و مطالعه موفق باشید. البته بسیاری از این زمان بهره نمی برند. بهترین روش برای تثبیت دروس مهارتی کنکور در این ساعت کار کردن برنامه ی ثابت عربی، قرابت معنایی ادبیات، ریدینگ زبان و … است.

چگونه به برنامه آزمون برسیم – روش پنجم

یکی از موارد بسیار مهم در کنکور تسلط است. تسلط بر موضوع های فرار بسیار سخت است و باید به روش های مختلف این تسلط را افزایش داد. برای افزایش تسلط خود بر درس های فرار بهتر است از همین وقت های مرده استفاده کنید. برای این کار بهتر است برای هر درس فرار خود یک دفترچه کوچک تهیه کرده و نکات فرار را در آن یادداشت کنید تا در بین ساعات کلاس ها به مطالعه ی آن ها بپردازید. برای مثال می توانید برای فرمول های ریاضی ، فیزیک، چرخه ها ، طبقه بندی های موجودات زیست و … از این روش بهره ببرید.

چگونه به برنامه آزمون برسیم – روش ششم

فرمول های و مطالب مهم را به صورت بصری بر روی برگه ای نوشته و بر روی دیوار نصب کنید. با این کار در طول روز با دیدن فرمول آن مطلب مرور می شود و مزیت آن این است که با زمان محدود مرور کاملی انجام می شود.

چگونه به برنامه آزمون برسیم – روش هفتم

یکی از توصیه های دیگری که ممکن است برای برخی داوطلبان مفید باشد آن است که اگر شما به گوش دادن به موسیقی با هندزفری و … عادت دارید می توانید در مواقعی که نمی توانید به صورت بصری مطلبی را مطالعه کنید فایل های صوتی را دریافت کرده و فایل صوتی درس مورد نظر را گوش کنید.

 

امیدواریم که این مطلب به شما در کنکور و زمان بندی کنکور کمک کند و بتوانید با آن به مطالب هر آزمون رسیده و نتیجه ی مطلوبی را دریافت کنید.

برای مطالعه مقالات دیگر مشاوره ای لیموترش از این بخش استفاده کنید.

یافته های هر کس به اندازه ی تلاش و زحمت و ریسک های زندگی اوست.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

چهار − دو =