چگونه ریاضی تجربی را ۱۰۰ درصد بزنیم؟ – مشاوره ی درس ریاضی تجربی

  02 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

یکی از سوالاتی که بسیاری با آن مواجه هستند این است که چگونه درس ریاضی را در تجربی مطالعه کنیم؟ این یک مورد از مواردی است که باید در مشاوره های و جلسات مشاوره ای کنکور به آن ها بها داد و به بررسی آن ها پرداخت. در مورد درس ریاضی بسیاری به جای حل مسئله، این درس را کنار گذاشته و یا بسیار کم می خوانند و وقت خود را بر روی زیست و دیگر درس ها متمرکز می کنند. این اشتباهی بزرگ است که ما در این مقاله به بررسی این اشتباه و روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی و بالا زدن درصد آن می پردازیم. با مقالات مشاوره ای لیموترش همراه باشید.

چگونه ریاضی تجربی را ۱۰۰ درصد بزنیم؟

تحلیل درصد ریاضی کنکور تجربی در سال های گذشته

یکی از مواردی که در ابتدای مقاله باید به بررسی آن پرداخت، درصد میانگین بهترین های تجربی سال های گذشته است. با بررسی نفرات برتر سال های گذشته که در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول شده اند متوجه می شویم که اکثر این افراد دارای درصد ریاضی کمتر از ۵۰ است. به این معنی که از ۳۰ سوال این درصد فقط به ۱۵ سوال پاسخ صحیح داده اند.

همین بررسی به سرعت نشان می دهد که شما می توانید با انتخاب مباحث مورد علاقه و تسلط بر آن ها در این درس از رقبای خود پیشی بگیرید.

تجزیه ی سوالات ریاضی کنکور تجربی

خب حالا نوبت به این است که سوالات مختلف ریاضی کنکور تجربی را بررسی کنیم و دسته بندی های آن ها را ارائه دهیم. در درس ریاضی رشته تجربی ۳۰ تست به صورت کلی آمده است که این ۳۰ تست در سال ۹۵ به این صورت بوده است:

مطالعه ی انتخابی مباحث  برای بهترین درصد ریاضی

یکی از مباحثی که بسیار مهم است، مبحث تابع است. این بخش جز اساسی ترین بخش های ریاضی است که برای مباحث دیگر نیز به شدت به آن نیاز دارید. شما با تسلط بر این بخش می توانید به راحتی ۳ تست این بخش را پاسخ دهید و همچنین در بحث مشتق، کاربر مشتق، حد و پیوستی و همچنین دایره و انتگرال به شدت کار شما راحت تر خواهد شد.

توصیه برای انتخاب مباحث برای درس ریاضی کنکور تجربی

در این بخش با مقدمات بالا می توان به راحتی فهمید که یک مشاوره خوب در کنکور در بخش ریاضی به شما بحث های مهمی را پیشنهاد می کند تا شما بتوانید با مطالعه آن مباحث بهترین نتیجه را بگیرید. در مشاوره ی لیموترش ما نیز مباحثی برای مطالعه به شما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از این مباحث می توانید درصد بالای خود را تضمین کنید. همچنین زمان خود را نیز تلف نخواهید کرد.

مباحثی که ما برای کنکوری های تجربی پیشنهاد می کنیم به صورت زیر می باشد:

با مطابقت مباحث بالا با تست های سال ۹۵ می توانید به راحتی بفهمید که شما ۲۱ تست از تست های ریاضی را با تسلط بر این موضوعات می توانید پاسخ دهید . این ۲۱ سوال یعنی ۷۰ درصد از کنکور تجربی که این به معنای موفقیت شما در کنکور خواهد بود.

 

 

شما می توانید مقاله ی ۶ اشتباه در برنامه مطالعه را از اینجا بخوانید

نحوه ی مطالعه درس ریاضی کنکور تجربی

چگونه ریاضی تجربی را 100 درصد بزنیم؟ - مشاوره ی درس ریاضی تجربی

یکی از مواردی که  در درس ریاضی و کلا درس هایی که دارای مسائل می باشند، باید رعایت کرد، تمرین زیاد است. باید به گونه ای باشد که به مبحث مسلط باشید و به راحتی بتوانید مباحث را تفکیک کنید. اگر به این درجه از تسلط برسید به شما تضمین بهترین درصد ها را خواهیم داد.

این جمله را به یاد داشته باشید:

ریاضی و فیزیک درس هایی کار کردنی هستند و درس های خواندنی نیستند!

این یک جمله به خوبی کاری که شما باید انجام دهید را نشان می دهد. در ابتدا باید به مباحث کتاب درسی تسلط داشته و سپس با استفاده از کتاب های کنکور ، تسلط خود را تثبت کنید.

در مصاحبه با یکی از کنکوری های سال های گذشته ی تجربی این مطلب به خوبی دیده می شد که فرد مورد نظر بر تمامی سوالات کنکور سال های گذشته ی مسلط بود به این گونه که سال هر سوال را می توانست بیان کند. پس به خوبی با این موضوع کنار بیایید و بر تمامی مباحث سال های گذشته مسلط باشید که این باعث می شود شما یک کنکور عالی را در پیش داشته باشید.

توصیه ی ما با توجه مطلب بیان شده تسلط بر سوالات سال های گذشته ی کنکور است و پس از آن شما باید سوالات استاندارد تالیفی را کار کنید. پس ابتدا سوالات کنکور سال های گذشته را در برنامه خود قرار دهید .

تسلط کامل بر مباحث

تسلط زمانی ایجاد می شود که شما یک مطلب را بار ها و بار ها ببنید و تکرار کنید. این تکرار باعث می شود که ذهن با دیدن مساله سریعا روش را بیابد. پس برای تسلط کامل بر مباحث مطالب را تکرار کنید و باز هم تکرار کنید. یک برنامه ی خوب مطالعاتی برنامه است که بر اساس تکرار پایه ریزی شده باشد.

شما پس از تسلط کامل بر روی مبحث می توانید از مباحث و نکات خلاصه برداری کنید. خلاصه برداری چگونه بهتر است؟ این مبحثی است که در مباحث مشاوره ای آینده ی لیموترش به آن های می پردازیم. با لیموترش همراه باشید و بدانید که شما با تلاش مستحق بهترین ها هستید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • امیرحسین آذر ۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ب٫ظ

    سلام برای درصد ۱۰۰ میدونیم که خیلی سبز جامع کافی نیست الان چه منبع مکمل رو پیشنهاد میکنین؟؟ به نظرتون یکم بیشتر گذاشتن روی این درس کار اشتباهیه؟؟ برای درصد بالا ۹۰؟؟

    پاسخ
  • امیرحسین آذر ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    سلام اگه ممکنه به نظر بالایی جواب بدین با تشکر

    پاسخ
  • r.z آذر ۴, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ

    سلام،
    ممنون از مطالب مشاوره ای خوبتون،
    برای درس رباضی سر فصل های نمره اور رو واسه کنکور معرفی کردین که مفید هم بودن
    اما
    واسه ”فیزیک” هم میشه سر فصل های نمره اور کنکور رو معرفی کنین تا رو اونا تمرکز بیشتری به خرج بدیم؟

    پاسخ
    • گروه آموزشی لیمو‌ترش آذر ۴, ۱۳۹۵ ۳:۴۴ ب٫ظ

      به مرور همه درس ها مورد بررسی قرار می گیره

      پاسخ
ارسال یک نظر

13 + هفت =