چگونه زیست را ۱۰۰ بزنیم ؟ | چگونه زیست شناسی را ۱۰۰ بزنیم ؟

  25 اسفند 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

چگونه زیست را ۱۰۰ بزنیم : بسیاری از دواطلبان کنکور در ذهن خود درصد ۱۰۰ درصد زیست کنکور را در نظر دارند و در مورد ۱۰۰ زدن سوالات فراوانی می پرسند. در این مقاله ما قصد داریم روش های ۱۰۰ زدن زیست را بگوییم و حقایق را روشن تر کنیم. با  گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

نکات مهم در  چگونه زیست را ۱۰۰ بزنیم؟

یکی از بخش هایی که باید توجه داشت نکاتی است که قبل از شروع مباحث اصلی مقاله باید به آن ها اشاره کرد:

اول اینکه آیا درصد ۱۰۰ منطقی است یا خیر؟

خب برای پاسخ به این سوال بیایید بیشتر به جلسه ی کنکور فکر کنیم. همانطور که می دانید هر سال سطح سوالات بالا می رود و ممکن است امسال و یا هر سال سطح سوالات به صورت غیر قابل باوری تغییر کند. پس اگر با ذهنیت ۱۰۰ درصد وارد جلسه شوید با اولین سوال سختی که در این درس برخورد کردید روحیه ی خود را از دست می دهید و کل آزمون و درس زیست را خراب خواهید کرد. برای این مورد باید بدانید که درصد زیست ۱۰۰ برای عموم کسانی که قبول می شوند نیز خیالی است. برای روشن شدن این موضوع می توانید به درصد نفرات برتر کنکور های قبل مراجعه کنید:

برای مثال ۱۰ نفر اول کنکور ۹۵ درصد های زیست زیر را دارا بوده اند:

۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱
۸۱٫۷ ۸۷٫۱ ۸۶٫۴ ۹۱٫۹ ۸۶٫۴ ۹۲٫۶ ۸۱٫۷ ۸۷٫۱ ۸۷٫۱

خب پس با این درصد های زیست مشخص شد که ۱۰۰ زدن یک امر واقعا خیالی است و فقط باعث می شود که شما در جلسه استرس مضاعف داشته باشید. پس به فکر بالا زدن زیست باشید برای مثال حدود ۸۰ یک هدف گذاری معقول می باشد.

اهمیت درس زیست

همانطور که می دانید و نیاز به توضح نیست درس زیست اهمیت بسیاری دارد. در بین دروس تجربی بیشترین ضریب را داراست و به طور کلی می توان گفت که یکی از درس های اصلی و مهم در قبولی داوطلب است.

چگونه زیست را 100 بزنیم ؟ | چگونه زیست شناسی را 100 بزنیم ؟

مهمترین منبع برای مطالعه ی زیست چیست؟

خب در این مورد هیچ فردی شک و شبهه ای ندارد که کتاب درسی مهمترین منبع برای کنکور است. اکثر سوالات کنکور از مفاهیم کتاب درسی مطرح می شود. البته کتاب های کمک آموزشی نیز مناسب هستند اما هدف آن ها این خواهد بود که مفاهیم کتاب را به شما بفهمانند و نه چیز دیگر.

 

شاید این مطلب نیز برای شما مناسب باشد:

روش مطالعه زیست برترین های کنکور

 انواع سوالات زیست کنکور

در ابتدا باید درک درستی از سوالات کنکور داشته باشیم. در حالت کلی سوالات کنکور در ۴ نوع دسته بندی می شوند.

سوالات حفظی و با قید

سوالات مفهومی

سوالات ترکیبی

سوالات مفهومی

خب به بررسی هر یک از این نوع سوالات به صورت اجمالی بپردازیم.

سوالات حفظی زیست

این نوع سوالات به صورت حفظی بوده و باید بر متن مسلط باشید همچنین باید به قید های سوالات و نحوه ی پاسخگویی به آن ها آشنایی داشته باشید.

سوالات مفهومی زیست

این بخش از مطالب باید با وقت و استنباط از کتاب درسی بیان شود. شما برای بالا بردن درک خود از مطالب درسی باید کتاب را بخش به بخش مطالعه کرد و در مورد هر بخش به صورت کلی فکر کرده! شکل ها را در ذهن تجسم کنید و بتوانید درک و دلیل را بیابید. این گونه خواندن به شما کمک می کند که در کنکور موفق باشید و بتوانید این دسته از سوالات مفهومی را پاسخ دهید.

سوالات محاسباتی

این گونه سوالات نیز از مفهوم استفاده می کنند. پس این نوع سوالات را هم می توان تقریبا به بخش مفهومی مرتبط دانست.

 

در حال حاضر مقدمه هایی را می دانید. منتظر آپدیت های بعدی باشید. آپدیت های بعدی از طریق نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده خواهد شد.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

18 − سیزده =