چگونه ژنتیک زیست را بخوانیم و تست ها ژنتیک را بزنیم؟

  26 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

ژنتیک زیست بخشی است که به نظر بخش بسیار سختی از زیست را تشکیل می دهد اما در عمل حل سوالات آن بسیار جذاب و در حال حاضر راحت تر از گذشته است. ما در این مقاله در مورد روش مطالعه زیست و زدن سوالات ژنتیک بیشتر صحبت خواهیم کرد. با گروه لیموترش همراه باشید.

 

مباحث ژنتیک زیست

یک از بخش های اصلی مطالعه هر درس و بخش شناخت کامل آن بخش است. بخش ژنتیک نیز شامل فصل های ۵ ، ۶  و ۷ به صورت پیش نیاز برای فصل ۸ می باشد.

فصل۵: تاریخچه ژنتیک و دی ان ای را آموزش می دهد. مفهوم و شکل دی ان ای را به خوبی بفهمید و در ذهن خود ثبت کنید.

فصل ۶:  مفقهوم کروموزم و میتوز به خوبی یاد داده می شود. درک این بخش کمک شایانی برای حل سوالات دیگر فصل می کند. پس به خوبی آن را فرا بگیرید. این بخش برای فصل های ۹ ، ۱۰ و ۱۱ زیست سوم  و پیش به شما کمک می کند.

چگونه ژنتیک زیست را بخوانیم و تست ها ژنتیک را بزنیم؟

فصل ۷: در این فصل مفهوم میوز مورد بررسی قرار می گیرد. این فصل به شما کمک می کند که  می کند که فصل های آینده را به خوبی درک کرده همچنین سوالات اختصاصی از آن نیز بیان می شود.

در حالت کلی به با درک این سه فصل راه برای حل مسائل و فصل ۸ باز می شود و شما می توانید مسائل را درک کرده و پاسخ خود را به سوالات بدهید.

از این سه فصل نیز به صورت جداگانه سوالاتی طرح می شود که می توان به انواع سوال از جمله تعداد کروموزم ها، کروماتید، دی ان ای ، باز ها و نوکلئوتید ها اشاره کرد.

بخش اصلی حل مسائل ژنتیک زیست—-> فصل ۸ :

این فصل به صورت اختصاصی به مهفوم حل مسائل ژنتیک و بیماری های ژنتیکی می پردازد. همانطور که بیان شد برای این که بتوانید در این بخش به مسائل پاسخ دهید و تست های ژنتیک را بزنید باید بر سه فصل قبل مسلط باشید.

 

شاید این مقاله را بپسندید: چگونه شیمی را بخوانیم؟

روش مطالعه و آمادگی برای حل تست ژنتیک زیست

در حالت کلی برای این که به این بخش پاسخ دهید باید بر مباحث این ۴ فصل یعنی ۵، ۶، ۷ و ۸ تسلط کافی داشته باشد. وقتی بر این بخش های تسلط داشتید و به صورت کامل مطالب را تجزیه و تحلیل نمودید، می توانید به بررسی جزوه های کمک درسی و همچنین حل تست بپردازید. برای این بخش به ادبیات سوال باید دقت کافی داشته باشید برای مصال باید بدانید که هر گاه این سوال آمد ۵۰ درصد جنسیتی پسران یا دختران را در نظر بگیرید یا خیر. در این بخش هم با تمرین و تست زدن زیاد می توانید به تسلط کافی برسید. در این بخش مباحث ترکیب ریاضی نیز مورد استفاده قرار می گیرید که بهتر است بر بخش احتمال ریاضی تسلط داشته باشید.

پیشنهاد ما برای بازده بیشتر مطالعه شما این است که پس از مطالعه و یافتن اشکال خود ، سوالات و مشکلات خود را یادداشت کنید تا بعدا به سرعت ان ها را به یاد بیاورید.

چگونه ژنتیک زیست را بخوانیم و تست ها ژنتیک را بزنیم؟

پس از تسلط بر این چند فصل بهتر است که فصل ۵ پیش دانشگاهی را نیز بخوانید زیرا که این فصول بسیار به هم مربوط هستند و به یادگیری شما کمک شایانی خواهند کرد.

شاید این مقاله را بپسندید: مشکلات برنامه مطالعاتی

سوالات متداول بخش ژنتیک زیست:

شجره نامه را چگونه بخوانیم؟

یکی از سوالاتی که باید بر نوع سوالات تسلط داشته باشید، سوالات شجره نامه است. شما برای این که بتوانید در شجره نامه به سوالات به راحتی پاسخ دهید باید انواع سوالات آن را مشاهده کرده و شکل های آن را به خاطر بسپارید. در هر سوال نیاز به حل دوباره نباشید. شما می توانید برای به خاطر سپاری بیشتر شکل ها را با دست بر روی کاغد بکشید.

در آخر توصیه ی ما تمرین و تمرین بیشتر است!

شاید شما نیز دوست داشته باشید: مشاوره کنکور تجربی لیموترش

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

سه × پنج =