? مقابله با اضطراب ?

  23 مرداد 1397    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

? مقابله با اضطراب ?

۴ویژگی شخصیتی اضطراب زا هستند:
۱٫کمالگرایی
۲٫نیاز شدید به تاییدشدن
۳٫بی توجهی به علائم جسمی و روانی استرس
۴٫نیاز شدید به کنترل.
????
شما می توانید با مهارکردن این صفات اضطرابزا، اضطراب خود را بیشتر کنترل کنید.

۱٫ کمالگرا نباشید: افراد معمولا زمانی مضطرب می شوند که انتظاراتشان به طور نامعقولی بالاست و بیش از اندازه نگران شکست های کوچک و اشتباهات جزیی هستند. وقتی در مورد چیزهای زیادی نگران هستید، به سختی می توانید آرام باشید و از زندگیتان لذت ببرید.

۲٫ خودتان را بپذیرید: اگر ما ارزشمند بودن خود را مبتنی بر نحوه رفتار دیگران بدانیم، اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم. اگر مردم با ما خوب برخورد نکنند، احساس افسردگی و خشم می کنیم و اگر آنها با ما خوب باشند، احساس اضطراب می کنیم. بنابراین، روانشناسان معتقدند “تنها راه بیرون آمدن از این دام، پذیرش خویشتن است.

۳٫ به علایم استرس توجه کنید: بخش مهمی از کنترل اضطراب ، آگاهی از وضعیت روانی و جسمی خود است. وقتی احساس اضطراب یا تنش می کنید، برای اینکه بتوانید از مهارتهای مقابله ای خود استفاده کنید خویشتن دار باشید و خود را مورد بازبینی قرار دهید.

۴٫ در مورد کنترل انعطاف پذیر باشید: افرادی که میل شدید به کنترل مسایل دارند، همانند افرادی که نیاز شدید به تایید دیگران، در دام اضطراب می افتند. این افراد، وقتی کنترل ندارند احساس وحشت زدگی و ناکامی می کنند و وقتی کنترل دارند چون نمی دانند این کنترل، تا چه مدت ممکن است دوام یابد، مضطرب هستند. رهایی از دام کنترل، آسان نیست اما مهار میل به کنترل همه چیز، قدم مهمی برای داشتن یک زندگی آرام و لذت بخش است

 

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • امیرحسین اسمعیلی شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

    لطفا درمورد مطالعه ی زیست مارا کمک کنید

    پاسخ
ارسال یک نظر

14 − چهار =