موسسه آموزشی و کنکوری لیموترش

آخرین مطالب

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم ؟

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم ؟

با نزدیک شدن به زمان برگزاری ماراتون کنکور، استرس داوطلبان زیاد میشود. در این برحه است که دیگر باید بدانیم چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم. به همین منظور ما در این مقاله چند نکته در مورد جمع بندی نهایی کنکور میپردازیم. توجه داشته باشید در هر مرحله بهترین راه حل داشتن مشاوره کنکور مناسب و برنامه ریزی است. برای داشتن برنامه ای دقیق و مفید، میتوانید با مشاوران با تجربه ی ما در ارتباط باشید.

چرا باید برای کنکور جمع بندی کنیم؟

شیوه ی درس خواندن یک کنکوری را همه میدانیم. حداقل یک سال، انبوهی از مطالب و نکات را میخواند. از این کتاب به آن کتاب. تمام این مطالب هم در مغز روی هم انباشته میشوند. اگر دسته بندی هم نشده باشد و بی برنامه باشد که  هیچ. حالا فرض کنید تمام این اطلاعات، از دروس مختلف قرار است فقط در ۴ ساعت ردیف شوند. تا داوطلب بتواند سوالات را پاسخ دهد. چطور میتوان مطالبی که ابتدای سال مطالعه کردید را به یاد آورید؟

چه بسا افرادی که میدیدیم تمام تایم خود را صرف مطالعه کردند، اما نتیجه ی مطلوبی در کنکور کسب نکردند. این به خاطر عدم برنامه ریزی و جمع بندی است. پس اهمیت جمع بندیِ اطلاعات دسته بندی، حتی بیشتر از خود مطالعه است.

جمع بندی را باید از کی شروع کنیم؟

جمع بندی برای کنکور فقط مختص به ماههای آخر و نزدیک به کنکور نیست. شما زمانی بهترین نتیجه را خواهید گرفت که از ابتدا برای جمع بندی تدابیری اندیشیده باشید. پس اگر ابتدای راه هستید، میتوانید قدم به قدم با این روش پیش بروید. اگر هم در چند قدمی کنکور هستید، هیچ نگران نباشید. فقط در این بازه ی زمانی از یادگیری مطالب جدید بپرهیزید. صرفاً به مرور آنچه خواندید و یاد گرفتید بپردازید.

جمع بندی کنکور

حالا برویم سراغ راه حل برای سؤالِ چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟ ببینیم روش رتبه های برتر کنکور برای جمع بندی چیست.

نکته برداری یا خلاصه نویسی

گفتیم از ابتدای مطالعه باید به فکر جمع بندی هم باشید. لازمه ی این جمع بندی، آماده کردن نوت ها و خلاصه های هر مبحث است.

نکته برداری یا خلاصه نویسی باعث میشود تا جمع بندی شما سریعتر و راحت تر صورت گیرد. نکته برداری برای هر فرد، مطابق با سلیقه و روش خودش صورت میگیرد. اما همواره استفاده از یک رنگ متضاد، برای برجسته کردن یک سری نکاتِ مهمتر کار مؤثری است.

جمع بندی به روش سه روز یکبار

یکی از مؤثرترین روشهای جمع بندی، جمع بندی سه روز یکبار است. در این روش، داوطلب هر سه روز یکبار خودش را با آزمونی محک میزند. بهتر است این آزمون، نمونه سوالات کنکور سراسری سالهای پیش باشد. شرایط را شبه کنکور کنید. با همان لباس و مداد پاک کنی که قرار است روز کنکور اصلی خود حاضر شوید، آزمون بدهید. زمان گیری هم یادتان نرود.

در پایان هم جوابهایتان را بررسی کنید. حتی اگر لازم شد به جزوه، کتاب و یا نکات یادداشت شده تان مراجعه کنید. بهتر است تستهای مهم، آنهایی که چندین سال تکرار میشوند را علامت دار کنید. در این صورت در جمع بندی نهایی نیز به راختی میتوانید آنها را مرور کنید.

دروس را الویت بندی کنید

همانطور که میدانید برخی دروس برای برخی از رشته های دانشگاهی ضریب کمتری دارند. پس حتی اگر در ماههای آخر و نزدیک به کنکور هستید پیشنهاد میکنیم بروید سراغ الویت بندی. مشاوران تحصیلی اغلب در پاسخ به اینکه چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم میگویند بر روی الویتهایتان سرمایه گذاری کنید.

حالا این الویت ها کدام ها هستند؟ همانطور که گفتیم ضریب دروس در کنکور_برای رشته های مختلف_ متفاوت هستند. مثلاً اگر شما به دنبال قبولی در رشته ی پزشکی هستید، میتوانید از دروسی که ضریب کمی در این رشته دارند صرف نظر کنید. یا مثلاً روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. اگر شما در یک درس قوی هستید، همان را بیشتر و بیشتر تقویت کنید. دقت کنید که نزدیک کنکور و در زمان جمع بندی دیگر زمان یادگیری مطالب جدید نیست. این کار استرس و اضطراب شما را زیاد میکند.

تست بزنید

بسیاری از قبولی های رشته های پزشکی، در پاسخ به سوال چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم میگویند تست زدن را فراموش نکنید. پیشتر گفتیم در روش آزمون سه روز یکبار، تستها را علامت دار کنید. اگر در طول مدت مطالعه تان این کار را انجام داده باشید، نزدیک به کنکور مجموعه ای نکات و تسهتای مهم دارید که میتوانید به راحتی مرورشان کنید.

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم ؟این کار نه تنها نکات مهم هر درس را به شما یادآور میشود، بلکه مهارت تست زنی شما را هم افزایش میدهد. اما باید شرایط کاملاً کنکوری باشد. لباس و کفش های روز کنکورتان را بپوشید. همان مداد، همان پاک کن. هیچ جزوه و کتابی دور و برتان نباشد. زمان را هم تنظیم کنید. حتی اگر بتوانید صندلی شبیه به صندلیهای کنکور هم فراهم کنید خیلی بهتر خواهد شد. به این ترتیب میدانید روز کنکور قرار است چگونه بگذرد.

به منظور تنظیم برنامه ای جامع و منظم برای جمع بندی کنکور، میتوانید از مشاوران اختصاصی ما کمک بگیرید.با انتخاب مشاوره خبره، مطمئن ترین روش جمع بندی متناسب با شرایط خود را خواهید داشت.

 

 

 

 

 

 

ارسال یک نظر

تخفیف های پاییزه ویژه لیموترشفرصت باقی مانده: 20 روز
+ +