ترس از شکست در کنکور و در زندگی – مشاوره کنکور سراسری

  20 بهمن 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

ترس از شکست : یکی از مواردی که در بسیاری مخصوصا کنکوری ها وجود دارد، ترس از شکست است. این موضوع دلایل مختلفی نیز دارد! یکی از آن ها را می توان اولین حضور حیاتی دانش آموزان تا سن کنکور دانست. کنکور یک آزمایشی است شما را به گمان خودتان پزشک می کند یا نمی کند، مهندس می کند یا نمی کند و … . البته تا حد زیادی این موضوع صدق می کند و بسیاری با همین کنکور و قبول در آن توانسته اند موفق شوند اما مثال نقض بسیاری نیز وجود دارد. کسانی که کنکور را به خوبی داده اند و در نهایت در زندگی به موفقیت نرسیده اند. حال به سراغ اصل موضوع برویم و این است که شکست ترسی ندارد! شکست را باید پذیرفت و با درس گرفتن از آن موفقیت های آینده را به دست آورد. در ادامه داستان زندگی مردی را بیان می کنیم که با این موضوع بیشتر آشنا شده و دید زندگی شما نه برای کنکور بلکه برای همه ی اتفاقات زندگیتان تغییر کند. با گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

کسی که قصد بیان زندگی او را داریم کسی نیست جز هنری فورد! موسس شرکت خودرو سازی فورد که یکی از برترین شرکت های خودرو سازی آمریکاست . فقط به این موضوع توجه کنید که چگونه فورد از شکست های خود موفقیت ایجاد کرد.

همانطور که از عنوان مطلب می توان برآورد کرد، افراد موفق شکست های زیادی در زمینه های مختلف تجربه کرده اند. این شکست ها باعث پیروزی و برتری شما خواهد شد و در یک جمله شکست ها راهی به پیروزی را برای شما نشان می دهند.

فورد ترس از شکست را شکست داد

فورد یکی از افراد بسیار موفق است که موسس کارخانه ی ماشین سازی فورد می باشد. این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانجات ساخت ماشین آمریکا در حال حاضر است اما موسس این برند چندین بار در راه خود شکست خود و شکست هایی پیاپی در ادامه به صورت کامل روند شکست فورد را بیان خواهیم کرد.

فورد در سن ۲۳ سالگی اولین موتور بنزینی را دید. او از همان ابتدا عاشق موتور بنزینی شد و فورد کارآموز یک شرکت ساخت خودرو بود، بنابراین وی با هر نوع موتوری و نحوه ی کار با موتور ها آشنا بود. ولی در میان انواع موتور ها هیچکدام مانند موتور بنزینی نبودند. به هر حال فورد با توجه به ویژگی های این موتور عاشق آن بود و همیشه به این فکر بود که ماشینی با این نوع موتور ها بسازد.

فورد شب ها به کار می پرداخت تا روز ها بتواند بر روی ماشین مورد نظر خود رد کارگاهی که در پشت خانه ی خود ایجاد کرده بود کار کند.او برای ساخت ماشین مورد نظر خود از قطعات که اطراف خود پیدا می کرد استفاده کرد. او با همین تلاش خود در سال ۱۸۹۶ توانست اولین نمونه موتور مورد نظر خود بسازد.

در این سال افرادی که بر روی موتور های بنزینی کار می کردند افزایش یافته بودند و رقابت تنگاتنگی بین آن ها بود. به همین دلیل موتور فورد کووچک و ناکامل بود و برای همین موضوع فورد تلاش دوم خود را برای ساخت ماشینی مناسب انجام داد. اون در این تلاش طراحی اتومبیل را به گونه ای انجام داد که خودرو به راحتی هدایت شود.

ترس از شکست در کنکور و در زندگی - مشاوره کنکور سراسرس

فورد در سال ۱۸۹۰ توانست یک سرمایه گذار برای تولید اتومبیل پیدا کند. این سرمایه گذار ویلیام مورفی نام داشت. شرکت تاسیس شده به نام شرکت دیترویت نام گذاری شد.اما با گذشت زمان شرکت دچار مشکلاتی شد. ماشینی که فورد به عنوان نمونه اولیه طراحی کرده بود نیاز به اصلاحاتی داشت و برای همین فشار ها بر روی فورد زیاد شد. او برای این که ماشین را اصلاح کند تلاش زیادی کرد اما این اصلاح زمان زیادی را نیاز داشت. به این ترتیب صبر مورفی و شرکا ی دیگر به پایان رسید. در سال ۱۹۰۱ این شرکت پس از ۱٫۵ سال منحل شد.

شاید شما نیز دوست داشته باشید:

انتخاب مشاور خوب چگونه است؟

فورد از این ناکامی و شکست خود درس گرفت و برای پیروزی دوباره مشغول به کار شد. به همین ترتیب فورد یک ماشین دیگر که به مراتب بهتر بود را طراحی کرد. برای بار دوم فورد، مورفی را راضی کرد تا کارخانه ای تاسیس کنند. برای بار دوم نیز مورفی قبول و شرکت فورد ایجاد شد. اما با فشار های مورفی پس از یک سال فورد بار دیگر از این شرکت جدا شد.

فورد حالا با دو تجربه ی شکست رو به رو شده بود اما فورد از این دو شکست درس گرفت و برای بهتر کردن آینده ی خود تلاش کرد. او به بررسی علل شکست پرداخت و متوجه شد که تمامی این دو سرمایه گذاری به او وقت نداده اند. برای همین تلاش کرد تا موسسه ی مستقل ایجاد کند و در این زمان سرمایه گذار ریسک پذیری به نام الکساندر ملکومسن را یافت که بدون دخالت در تولید و… اهل ریسک و سرمایه گذاری در این کار بود. پس از چندی خودرو های فورد به سرعت همه گیر شد و موفقیت بسیاری را فورد کسب کرد.

فورد در این مورد می گوید:

شکست، تنها یک فرصت براى شروعى دوباره است؛ این بار ولى هوشمندانه‌تر.

 

پس هیچگاه از شکست نترسید و فقط از آن درس و عبرت بگیرید تا به راه موفقیت خود را به شما نشان دهد. ترس از شکست باعث می شود که شما قابلیت های خود را به صورت کامل نشان ندهید و همین ترس از شکست باعث می شود با شکست های خود درجا زده و دیگر تلاش نکنید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

13 + دوازده =