روش انتخاب مشاور کنکور خوب

  20 بهمن 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

انتخاب مشاور کنکور خوب : یکی از مواردی که در حال حاضر در جای جای تهران و حتی کشور پیدا می شود، مشاورانی است که به خود باور صد در صد دارند. شاید بعضی افراد به درستی این باور را دارند و شاید این که این باور یک باور دروغین باشد. اما این باور دروغین به شما کنکوری ها چه کمکی خواهد کرد. در انتها هیچ! شاید شما هم از برنامه های آن ها خوشتان بیاید اما بیایید با هم صادق باشیم آیا برنامه ای که به چشم شما و دیگری خوش بیاید حتما برنامه ی مناسب برای آینده و کنکور شماست. جواب شما هم قطعا خیر خواهد بود. با لیموترش همراه باشید تا روش اصولی مشاوره کنکور را با هم بررسی کنیم.

بخش های اصلی مشاوره کنکور

خب همانطور که در بالا بیان شد سه ویژگی اصلی، ویژگی هایی است که به طور کلی یک مشاور باید داشته باشد. حال بیایید به بررسی تک تک ویژگی های مشاور کنکور بپردازیم:

تجربه داشتن در انتخاب مشاور کنکور خوب

تجربه داشتن در کنکور بسیار مهم است. خب بیایید با هم چند مورد از بی تجربگی در مشاوره کنکور را مثال بزنیم. یکی از بخش هایی که می توان در بی تجربگی در مشاوره کنکور نام برد این است که خود فرد تجربه شرکت و موفقیت در کنکور را نداشته باشد. برای مشاور خوب شدن در ۹۰ درصد مواقع باید خود مشاور نیز موفقیت خوبی داشته باشد. این که یک فرد که هیچ درسی نخوانده خود را مشاور اعلام کند و حتی دیده شده است که بسیاری از نام دانشگاه های معروف استفاده کرده و خود را مشاور خوب معرفی می کنند در صورتی که پیدا کردن داشنجویان و مشاوران از دانشگاه های برتر به این آسانی نیست و حتی بسیاری وارد این عرصه نمی شوند. پس این موضوع را به دقت بررسی کنید تا در انتخاب مشاور کنکور دچار اشتباه نشوید.

یکی دیگر از موارد این است که ممکن است فرد در کنکور موفق باشد اما تا به حال اصلا کسی را هدایت نکرده، خب این شما هستید که به عنوان یک نمونه کار او خواهید بود اما این که واقعا راه درست را نشان دهد، اطمینانی وجود ندارد.

علم داشتن و به روز بودن درانتخاب مشاور کنکور خوب

یکی از موارد که در مشاوره کنکور مهم است، به روز بودن مشاور است. یک مشاور که با متد سال ۱۳۷۰ شما را هدایت می کند برای کنکور ۱۳۷۰ مناسب است نه برای کنکور سال ۹۶ یا ۹۷ و … پس برای این که در این کنکور ها موفق شویم باید متد های به روز را متناسب با نوع سوالات استفاده کنیم. هر چه پیش می رویم، کنکور مفهومی تر می شود و باید روش های مشاوره ای بر این قضیه تاکید کند و همچنین متد ها ی جدید مطالعه برای به خاطر سپاری بلند مدت را بداند.

روش انتخاب مشاور کنکور خوب

شاید برای شما مفید باشد:

چگونه شیمی کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟

شناخت روانی داوطلبان در انتخاب مشاور کنکور خوب

یکی از بخش های مهم در کنکور شناخت روانی و هدایت روانی کنکوری هاست. کنکور امر بلند مدت است. به این معنی که از زمانی که برای مطالعه ی کنکور شروع می کند تا زمانی که امتحان آن را می دهید یک سال و حتی بیشتر نیز طول می کشد. این که در این بازه ی زمانی بتوانید انرژی خود را حفظ کنید یک بحث بسیار مهم است. یک دانش آموز برای کنکور باید همیشه انرژی داشته باشد. در این دوران ممکن است بسیاری از ناامیدی ها و … به سراغ دانش آموز بیاید اما کسی در این نبرد پیروز است که تا لحظه ی پایان با اشتیاق با تلاش خود ادامه دهد. خب اینجاست که مشاور حرفه و خوب وارد می شود. با هر بار دیدن مشاور  و یا صحبت با اون می تونید کلی انرژی بگیرید و برای ادامه بیشتر تلاش کنید. یک مشاوره خوب این نیست که فقط انگیزیه شما را زیاد کند بلکه باید مشکلات شما هم متناسب با خود شما بیان کند و یک آمیزه ای از خوب و بد را به شما بگوید.  خب این نیز یک ویژگی مهم روانشناختی است که مشاوران با تجربه و خوب به آن دست یافته اند.

 

گروه آموزشی لیموترش با بهره از بهترین مشاوران شما را در این راه یاری خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس برقرار کنید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

چهارده + دو =