روش مطالعه ادبیات برای امتحانات نهایی + نمونه سوال امتحان نهایی ادبیات

  07 دی 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

روش مطالعه ادبیات برای امتحانات نهایی : یکی از مهمترین دروس عمومی ادبیات می باشد. ما روش مطالعه ی این درس را برای مطالعه ی کنکور در گذشته بیان کردیم. در این مطلب قصد داریم روش مطالعه این درس برای امتحانات را بیان کنیم. برای بررسی روش مطالعه به دو سال مختلف می پردازیم. سال سوم که امتحانات نهایی در آن برگزار می شود و در سال پیش دانشگاهی که با کنکور مصادف می شود. با گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

روش مطالعه ادبیات برای امتحان در کنار کنکور

در مقالات گذشته در مورد کنکور و روش مطالعه امتحانات در کنکور توضیح دادیم. به طور مختصر بیان شد که کنکور و امتحانات در یک راستا هستند و شما باید از امتحانات استفاده کرده و خود را برای کنکور آماده کنید. امتحانات و نمره ی امتحانات به تنهایی برای شما فایده ندارد و کنکور باید به عنوان هدف بلند مدت شما باشد.

در مورد اهداف نیز توضیح داده شد که اهداف به دو دسته ی بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی می شوند. اهداف کوتاه مدت همیشه در راستای اهداف بلند مدت هستند. در امتحانات سال پیش دانشگاهی نیز، امتحانات به عنوان اهداف کوتاه مدت برای کنکور هستند. پس باید هم به امتحانات توجه داشته باشید و هم به کنکور.

تسلط شما به صورت تشریحی بر درس ادبیات می تواند به موفقیت شما در کنکور کمک کند. در درس ادبیات شما با واژگان، اصطلاحات رو به رو هستید. شما می توانید به صورت کلی این واژگان را به دقت فراوان در کنار مطالعه برای امتحان مرور کنید. شما با این کار هم برای امتحان آماده شده اید و هم مروری برای کنکور انجام داده اید. پس از پایان امتحان از رقبای خود به طور حتم یک قدم جلو تر خواهید بود.  اما در حالت کلی برای این درس بسته به زمان ابتدا کامل درس را به پایان برسانید و در صورتی که وقت شما ۱٫۵ روز بود، نصف روز را برای مطالعه اختصاصی کنکور و جمع بندی نیم سال اول بگذارید.

در امتحان ادبیات شما دلیلی برای کسب ۱۰۰ درصد نمره ندارید و نمره نسبت به کنکور اهمیت بسیار کمتری دارد. شما به راحتی با مطالعه ی متوسط می توانید ۷۵ درصد امتحان را کسب کنید.

 

روش مطالعه ادبیات برای امتحانات نهایی

دانش آموزان غیر کنکور و مخصوصا سال سوم دبیرستان دغدغه ی کنکور را هنوز در پیش نمی بینند و با فراغ بال بیشتر برای امتحان آماده شوند. از طرفی امتحان نهایی مخصوصا در کنکور سال بعد این دانش آموزان تاثیر قابل توجهی دارد. بنابراین دانش آموزان سال سومی باید به گونه ای ادبیات را مطالعه کنند که ۱۰۰ درصد نمره را کسب کنند. در مطالعه برای امتحانات نهایی توجه داشته باشید که به دقت همه ی بخش های،واژگان و شعر های حفظی را بخوانید. همچنین در روز امتحان به صورت کامل به سوالات پاسخ دهید. یکی از بهترین روش های برای جهت دهی به مطالعه ی امتحانات نهایی ادبیات، کار کردن سوالات ادبیات سال های گذشته است. در این سوالات شما با انواع روش های طرح سوال و انواع بخش هایی که ممکن است سوال از آن ها بیاید آشنا می شوید و می توانید وقت مناسبی را به هر بخش اختصاص دهید.

روش مطالعه ادبیات برای امتحانات نهایی

ما برای شما ۴ نمونه سوال آخر امتحانات نهایی خرداد ماه را آماده کرده ایم.

دانلود نمونه سوال امتحان نهایی ادبیات ۹۲

دانلود نمونه سوال امتحان نهایی ادبیات ۹۳

دانلود نمونه سوال امتحان نهایی ادبیات ۹۴

دانلود نمونه سوال امتحان نهایی ادبیات ۹۵

 

شما می توانید برای مشاوره ی اختصاصی گنکور با تک رقمی ها ی کنکور زیست و ریاضی مشاوره ی اختصاصی داشته باشید. برای مشاهده ی جزیئیات به مشاوره با تک رقمی ها مراجعه کنید.

 

 

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
ارسال یک نظر

یازده − 4 =