چگونه از مطالعه خسته نشویم ؟

  19 آذر 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

چگونه از مطالعه خسته نشویم ، یکی از سوالاتی است که بسیاری از داوطلبان کنکور با آن ها رو به رو می شوند. یکی از مشکلات بزرگ در طول کنکور مطالعه و خسته شدن در هنگام مطالعه است. این موضوع در طولانی مدت بیشتر خود را بروز می دهد و کنکوری های را بیشتر با مشکل مواجه می کند. اما به راحتی با چند نکته می توانید از خستگی ناشی از طولانی بودن دوران کنکور دوری کرده و با انرژی هر چه بیشتر بتوانید درس بخوانید. با گروه  آموزش لیموترش همراه باشید.

روش های جلوگیری از خستگی در مطالعه

در هنگام مشاوره کنکور بسیاری از مشاوران به نکاتی اشاره می کنند که در پاره از موارد داوطلبان آن را فراموش کرده و یا اصلا به آن عمل نمی کنند. ما در این جا چند نکته را بیان خواهیم کرد و امیدواریم که همه را اجرا کنید. زیرا که اجرا ی این موارد به درس خواندن و کنکور شما کمک شایانی خواهد کرد.

روزخوانی -چگونه از مطالعه خسته نشویم ؟

اگر شما به مدرسه می روید، حتما هر درس را همان روز مطالعه کنید. به این صورت که درس هایی که امروز درس داده شده است را مطالعه کنید. این مورد چند دلیل مشاوره ای دارد. دلیل اول این است که وقت چون شما در کلاس بوده اید با خواندن همان روز، سریع درس را فرا گرفته و زمان کمتری از شما خواهد گرفت. همچنین در بلند مدت از خستگی شما می کاهد.

تنوع مطالعه -چگونه از مطالعه خسته نشویم ؟

چگونه از مطالعه خسته نشویم ؟ - لیموترش

بعضی از افراد دوست دارند که یک درس را از صبح تا شب مطالعه کنند. این روش علاوه بر بازدهی کمتر باعث خستگی مفرط می شود. با این روش با چند روز مطالعه خسته شده و حتی ممکن است از درس زده شوید. برای حل این مشکل حتما باید در روز بین حداقل سه نوع درس مختلف را مطالعه کنید.

برای دریافت مشاوره خصوصی تجربی ، ریاضی به این مطلب مراجعه کنید.

مطالعه درس های سخت تر در حالت های خوب خود – چگونه از مطالعه خسته نشویم ؟

یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید، مطالعه درس ها در حالت های مختلف خود است. این مورد به این گونه انجام می شود که زمانی که شما حالت روحی بهتر و همچنین سر حال تر هستید، درس های سخت تر مانند فیزیک ، ریاضی ، زیست ، شیمی را مطالعه کنید و در زمان هایی که خسته تر هستید درس های ساده تر مانند زبان، دین و زندگی و … را مطالعه کنید. این باعث می شود که بازدهی شما افزایش یابد و از خواندن خسته نشوید. اگر شما در زمان های خستگی درس های سخت را مطالعه کنید باعث می شود که به سرعت از درس خواندن خسته شوید.

برنامه ریزی روزانه برای هر روز – چگونه از مطالعه خسته نشویم ؟

بسیاری از مشاوران به اشتباه برنامه هایی را خود نوشته و به دانش آموز می دهند. البته برنامه در هر صورت باعث پیشرفت می شود اما بهترین برنامه ، برنامه ای است که هر روز نوشته شود. این برنامه مشکلات را در نظر گرفته و یه برنامه متناسب با همان روز نوشته خواهد شد.

در خواندن تعادل را رعایت کنید – چگونه از مطالعه خسته نشویم ؟

همیشه باید بدانید که مطالعه دروس اختصاصی وقت بیشتری را از شما خواهد گرفت. به طور کلی باید ۳۰ درصد از مطالعه شما بر روی دروس عمومی باشد و ۷۰ درصد آن بر روی دروس اختصاصی انجام گیرد. در صورتی که دروس عمومی را بیشتر از این مقدار مطالعه کنید، از مطالعه ی اختصاصی خود زده اید و ممکن است نتیجه ی قابل قبولی را از دروس اختصاصی خود نگیرید. و یا اگر بیش از حد دروس خصوصی را مطالعه کنید، ممکن است باعث شود که نتیجه ی مطلوب را از دروس عمومی نگیرید و در پی آن از درس خواندن نیز خسته خواهید شد.

 

با استفاده از نکات بالا به راحتی می توانید از خستگی خود جلوگیری کنید. اما نباید این مورد را فراموش کرد که هدف و داشتن هدف تنها عامل به جلو برنده هر کس می باشد. اگر شما هدفی بزرگ داشته باشید تمام سختی ها را تحمل خواهید کرد.

برای مشاهده ی مطالب مشاوره ی ما از این قسمت استفاده کنید.

 

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • سادات آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۰۶ ب٫ظ

    سلام ببخشید اگر میشه راجب خواب هم راهنمایی کنین ؟چی کار کنیم ک زیاد نخوابیم؟ چند ساعت بخوابیم؟ برای فارق تحصیلان چقد خواب نیاز است؟

    پاسخ
  • seyed_m.m دی ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ

    ببخشید میشه بگید چرا میگید برنامه ی هر روزو همان روز بچینیم؟؟؟؟؟؟آخه نمیشه.اگه این کارو کنیم ممکنه یک درس رو در طول هفته هر روز بخونیم یا یک درسو کلا نخونیم

    پاسخ
    • گروه آموزشی لیمو‌ترش دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۵:۵۴ ب٫ظ

      در مقاله های بعدی سعی می کنم به سوالات بچه ها جواب بدیم
      قطعا این سوال شما هم پاسخ داده میشه

      پاسخ
ارسال یک نظر

سه × دو =