چگونه زیست را مطالعه کنیم ؟ – روش برترین های کنکور

  12 بهمن 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری, مصاحبه با رتبه های برتر 

چگونه زیست را مطالعه کنیم ؟ :یکی از مواردی که برای مطالعه مهم است، روش مطالعه ی کنکور است. همیشه مشاوران این موضوع را اول از همه قرار داده و برای مشاوره ی کنکور ، ابتدا از روش مطالعه ی کنکور صحبت می کنند. ما مطالب بسیاری پیرامون این مطلب قرار دادیم. اما یک مورد بسیار مهم وجود دارد. آن هم این است که هر فرد شیوه ی مطالعه مختص به خود را داراست. این به دلیل ویژگی های متفاوت هر فرد می باشد. ما در این مطلب قصد داریم روش مطالعه ی زیست دو نفر از برترین های سال ۹۳ را برای شما بیاوریم. با گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

در این مقاله روش مطالعه ی زیست دو رتبه ی برتر را با هم بررسی می کنیم. آنچه در این جا بیان می شود تجربیات این دو فرد و روش خواندن آن دو می باشد. بنابراین لطفا از کپی محظ از این دو روش خودداری کنید. هر فرد در درس خواندن روش خاصی دارد. فقط انچه بیان می شود را به یاد داشته باشید و آن را به عمل بگیرید در صورتی که پاسخ گو شما باشد می توانید از آن استفاده کنید.

چگونه زیست را مطالعه کنیم : زهرا کلاه چی : رتبه ی ۱۹ منطقه ۲ و ۳۸ کشوری

خانم زهرا کلاه چی موفق شده است که در کنکور ۹۳ ۱۰۰ درصد سوالات را پاسخ دهد. حال به بیان شیوه ی مطالعاتی ایشان می پردازیم.

مهمترین بخش در کنکور خواندن کتاب است. آنچه مهم است حفظ و تحلیل تک تک جملات کتاب است. البته نه این که تست زدن خوب نیست. تست زد در خانه لازم است اما تعداد کتاب های تست شما درصد کنکور شما را تعیین نمی کند. مهمترین تست ها، تست های کنکو هستند. شما می توانید با تست ها کنکور سطح مطالعه و در کل سطح خود را بسنجید.

اولین بخش در مطالعه زیست، حفظ کردن مطالب درسی است. این بخش ابتدایی ترین و شاید مهمترین بخش در درس زیست باشد. شما زمانی می توانید اشکلات خود را در مفهوم و یا تست زدن برطرف کنید که به خوبی مطالب را خوانده باشید. شما در صورتی که مطلب را به خوبی حفظ نکرده باشید در بخش مفهومی و در تست زنی با مشکل رو به رو می شوید. اما روش حفظ کردن هر فرد متفاوت است که بسته به مقاطع قبل تحصیلی فرد می باشد اما در همه روش ها اصل استمرار در مطالعه(تکرار) باید رعایت شود تا مطالب زیست در ذهن بنشیند.

دومین بخش در بالا زدن زیست این است که شما باید فن تست زنی را یاد بگیرید. من در آزمون های یک سال گذشته ی خود به ندرت درصد ۱۰۰ در درس زیست داشته ام . اما در هر آزمون سعی کردم علاوه بر نکات درسی، نکته ی تست زنی نیز بیاموزم. به همین دلیل به این نتیجه در کنکور دست یافتم. سعی کنید همیشه برای یادگیری آزمون بدهید نه برای به دست آوردن رتبه های برتر و … . تست زنی در خانه خوب است اما هیچ وقت مانند آزمون نمی شود. آزمون مهارت تحیلیل را به شما می آموزد.

این مطلب ممکن است برای شما مناسب باشد:

بهترین منبع کنکور برای درس فیزیک

چگونه زیست را مطالعه کنیم  : شایان پور میر بابایی : رتبه ی ۱ کشور

در صحبت با شایان پور میر بابایی سوالاتی مطرح شد که به صورت سوال و جواب آورده شده است:

آیا باید برای نتیجه خوب دبیر خصوصی داشن؟

پاسخ: من دبیر خصوصی نداشته ام ولی دبیر های خوبی داشته ام که از آن ها استفاده برده است. از آن ها می توان به اقای میر محمدی، اقای همتی نام برد . هم از نظر درس دادن و هم از نظر ارتباط با دانش آموزان بسیار ویژه بودند.

چگونه زیست را مطالعه کنیم ؟ - روش برترین های کنکور

سوال: مهمترین منبع زیست که شما استفاده کرده اید چیست؟

پاسخ: مهمترین منبع من، کتاب درسی من بود که و در کنار آن نکات تستی کتاب های تست را در آن یادداشت می کردم.

سوال: روش مطالعه شما برای زیست؟

پاسخ : روش مطالعه ی هر فرد مناسب خود اوست. روش من نیز این گونه بد که ابتدا متن درسی را به صورت کامل می خواندم. اگر نکته ای وجود داشت و یا با مطالب قبلی مربوط بود آن استنتاج ها را می نوشتم و شکل های کتاب درسی را بررسی می کرد و نکات آن ها را نیز یادداشت می کردم. این یادداشت ها در کتاب درسی بود. بعد از این کار چند دور مطالعه می کردم و سپس به سراغ تست زدن می رفتم.

سوال: اولیت تست زنی شما چگونه بود؟

تست های کنکور برای من مرجع بوند و از اهمیت بالایی بر خوردار بودند. من کنار تست های که غلط زده بودم علامت می گذاشتم که بعدا آن ها مطالعه کنم و همچنین جواب همه سوالات چه درست و چه غلط را بررسی می کردم تا استنتاج همه سوالات را به خوبی یاد بگیرم. و اگر استنتاج بهتری از خود من بود آن را فرا گیرم.
سوال: چگونه برای درس های دیگر نیز وقت می گذاشتید؟

پاسخ: این کار را با نوشتن دفتر برنامه ریزی انجام یدادم که تعادل بین دروس را رعایت کنم.

سوال: آیا روش دیگری که جالب باشد برای زیست داشتید؟

پاسخ: بله گاهی اوقات خودم تست طراحی می کرد. سعی می کردم خود را به عنوان طراح قرار دهم و نکات و جاهایی که می تواند مد نظر طراح قرار گیرد را شناسایی کنم. همچنین برای بخش های فرار نیز از خلاصه نویسی استفاده می کردم. من باری فصل چرخه های خلاصه نوشتم و برای سه فصل اخر زیست پیش جدول درست کرده بود.

برای مشاوره ی کنکور مطلب مشاوره ی کنکور ما را مشاهده کنید.

 

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • سادات بهمن ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

    سلام خیلی خوب بود اگه میشه بازم از این مطالب بزارین به من که خیلی کمک میکنه برای زیست خوندن.

    پاسخ
ارسال یک نظر

1 × 5 =