ساعت مطالعه مهمتر است یا حجم مطالعه ؟! مسئله این است!

  06 بهمن 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

ساعت مطالعه مهمتر است یا حجم مطالعه ؟! در مشاوره کنکور یکی از مباحثی که برای دانش آموزان نا مفهوم است و هر دانش آموزی ممکن است فهم اشتباهی از آن داشته باشد، ساعت مطالعه ی کنکور یا حجم مطالعه کنکور است؟ دانش آموزان اکثرا به دو دسته تقسیم بندی می شوند. یک دسته که فقط حجم درسی را مهم می دانند و یک دسته که ساعت درسی برایشان مهم است. حال به بررسی هر یک از این دسته ها و مزایا و معایب هر یک می پردازیم. با گروه آموزشی لیموترش همراه باشید.

خب دو دسته که بیان شد از قرار زیر می باشد:

۱- حجم درس برایشان مهم است!

۲- ساعت درس خواندن برایشان مهم است.

 

داوطلبانی که حجم درس خواندن برایشان مهم است!

این دسته از داوطلبان اکثر اینگونه برنامه ریزی می کنند! فردا سه درس ریاضی و زیست و فیزیک فصل اول را مطالعه می کنم! خب شاید بسیاری از شما در این بخش قرار بگیرید. اگر اینگونه است بیایید کمی در مورد معایب این روش بحث کنیم! به فرض شما این سه درس را در برنامه قراردادید! روز مطالعه می رسد! شما برای فصل اول هر کدام ۳ ساعت وقت می گذارید. در صورتی که اصلا این بخش های هر کدام با یک ساعت مطالعه جمع می شوند! بنابراین شما ۹ ساعت را از وقت خود بیهوده تلف کرده اید!

داوطلبانی که ساعت درس خواندن را مهم می دانند!

این داوطلبان اکثرا اینگونه برنامه ریزی می کنند که من در روز جمعه، ۱ ساعت زیست، ۲ ساعت فیزیک، ۳ ساعت ریاضی و … می خوانم. شاید شما جزو این دسته باشید. این دسته از داوطلبان با این مشکل رو به رو می شوند که در یک ساعت درس خواند فقط ۲ صفحه زیست می خواند! در یک ساعت فقط ۲ صفحه! در این یک مثلا در حالت عادی باید ۸ الی ۹ صفحه خوانده میشده ولی ۲ صفحه خوانده! در این جا هم در حالت کلی زمان زیادی خیلی زیادی را صرف یک درس خواهد کرد و در این روش هم زمان را از دست می دهد! ساعت مطالعه در بحث ساعت مطالعه مهمتر است یا حجم مطالعه نیز به پایان رسید.

ساعت مطالعه مهمتر است یا حجم مطالعه

بهتری روش برنامه ریزی چیست؟!

بهترین روش روش است که هم ساعت مهم باشد و هم میزان حجم درس! این روش بهترین روش برای کنترل درس خواندن و درس خواندن بهینه است! برای این که این روش را پیاده کنید باید ابتدا در برنامه بگنجانید که در یک ساعت و نیم من باید ۱۰ صفحه زیست مطالعه کنم. اما خب هدف شما این باشد اما اگر ۸ یا ۹ صفحه شد مشکلی ندارد ولی این مقدار از ۲ صفحه خیلی فاصله دارد و همچنین ساعت کمتری نسبت به روش اول گرفته است در صورتی که به روش حجمی می خواندید ممکن بود برای همین قسمت ۲ ساعت وقت گذاشته باشید و ..

حل اگر کسی از شما پرسید ساعت مطالعه مهمتر است یا حجم مطالعه ؟! به راحتی بگویید هر دو!

امیدواریم که این مطلب مشاوره ای برای شما در کنکور تجربی، ریاضی و انسانی کمک شایانی باشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی تجربی و ریاضی و .. از گروه لیموترش از مطلب مشاوره کنکور بازدید فرمایید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

3 × 5 =