مشکل خواب کنکوری ها

  07 بهمن 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

مشکل خواب کنکوری ها ! یکی از مباحثی که بسیار برای دانش آموزان کنکور پیش می آید خواب بیش از اندازه است! این مشکلی است که بسیاری از دانش آموزان با مشاوران خود در میان می گذارند. اما با بررسی بیشتر بحث فراتر از این می رود و مشکلات بیشتری نیز پیش می آید. در این مقاله به بررسی مشکل زیاد خوابیدن کنکوری ها می پردازیم. با گروه مشاوره ی لیموترش همراه باشید.

بسیاری با مراجعه به مشاوران از آن ها راه حلی برای مشکل خواب کنکوری های خود می خواهند. با یک حساب کوچک به راحتی مسائل روشن می شود. بیایید با هم در این مورد بحث کنیم.

در حالت کلی روزهایی که مدرسه باز بوده و شما به مدرسه می روید، تقریبا ۶-۷ ساعت از روز خود را در آن جا می گذرانید. پس تا اینجای کار شما از ۲۴ ساعت روز ۱۸ ساعت دیگر دارید. در روز شما اگز ۲ ساعت کلاس اضافه نیز بروید تقریبا ۱۶ ساعت باقی می ماند. از این ۱۶ ساعت شما ۲ ساعت نیز برای استراحت زمان دارید بنابراین ۱۴ ساعت باقی می ماند. اما این مقدار در روز های تعطیل بین ۲۰ تا ۲۲ خواهد بود.(خودتان حساب کنید.) حال اگر شما ۸ ساعت(زیاد است! ۶- ۷ ساعت کافی است) بخوابید ۶ ساعت وقت مطالعه دارید. حال بسیاری از دانش آموزانی که مراجعه می کنند فقط ۳ ساعت درس می خوانند! و مشکل اصلی در همین است که از ساعت هایی که بیدار هستند نیز استفاده نمی کنند.

مشکل خواب کنکوری ها

مشکل خواب کنکوری ها  یا درس نخواندن خودشان

ساعت متداول برای خواب ۶ الی ۸ ساعت است. در صورتی که شما بیش از این مقدار بخوابید، به جای این که وضع جسمی شما بهتر شود، خسته تر شده و کسل تر به درس خواندن روی خواهید آورد. در صورتی که شما در روز بیش از این میخوابید می توانید این مقدار را به حد مجاز یعنی ۸ ساعت برسانید. برای این که در روز پس از ۸ ساعت خواب از خواب بیدار شده و برای ۱۰ دقیق ورزش کنید. به این صورت این مورد به عادت شما تبدیل شده و سرحال تر و با انرژی تر به درس خواندن ادامه می دهید.

آنچه که پس مهم است. استفاده از وقت های بیداری در مرحله ی اول است و سپس استاندارد کردن زمان خواب! در صورتی که زمان خواب شما بیش از این مقدار باشد خود یک انرژی منفی در شما و در روند مطالعه ایجاد می کند و باعث می شود که در آینده و در ادامه ی راه برای کنکور با مشکل رو به رو شوید.

امیداوریم که شما هم ترامپ زندگی خود شوید.

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


ارسال یک نظر

پنج × 5 =