روش مطالعه برای کنکور در نوروز – درس خواندن برای کنکور در نوروز

  11 اسفند 1395    موضوعات: مشاوره کنکور سراسری 

روش مطالعه برای کنکور در نوروز : بهتر است که شما را در حال حاضر برای نوروز آماده کنیم. بحث نوروز و مطالعه در آن بسیار مهم  است و همچنین یکی از پچیده ترین بخش های مشاوره برای یک مشاور! ما در این مقاله که به مرور به روز خواهد شد تلاش خواهیم کرد که شما را با مبانی اصلی مطالعه برای کنکور در نوروز آماده کنیم. امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد. با گروه لیموترش همراه باشید.

اهمیت درس خواندن در نوروز

خب بهتر است اول یک اسم به دوران نوروز بدیم و ان دوران طلایی است. این زمان می تواند جایگاه شما در کنکور را به راحتی تغییر دهد. پس جدی بگیرید. اما حال بهتر است به مبانی اهمیت نوروز بپردازیم:

  1. نزدیکی به نوروز
  2. زمان تست خود در برابر امتحان های جامع مختلف
  3. امکان خستگی
  4. تایم استراحت بسیار زیاد و وسوسه کننده
  5. شروع فاز جدید مطالعه

روش درس خواندن در نوروز برای شما چه کار خواهد کرد؟

خب قبل از هر چیزی باید بگویم که من به عنوان مشاوره شما را می شناسم. یا شما واقعا درس را مطالعه کرده اید و یا این که تا الان تلاش کمی داشته اید. اما باید هر دو گروه شما هدف داشته باشد و دلیل درس خواندن خود در نوروز را بدانید. با دانستن دلیل و هدف خود در نوروز و اجرای روش های مناسب می توانید بالاترین بازدهی را از این ایام بگیرد.

افرادی که به خوبی مطالعه کرده اند!

این دسته افراد قطعا خوب مطالعه کرده اند و تا حال تا جایی که توانسته اند خوانده اند. این دسته از افراد تلاش ۹ ماهه ی خود را در این نوزور تثبیت کرده و می توانند انچه را تا حال خوانده اند در نوروز به خوبی جمع بندی کنند و به راحتی بتوانند نیم سال دوم سال تحصیلی را سپری کرده و به سراغ کنکور بروند. در این زمان با تکنیک های مدیریت زمان می توانید به راحتی درس ها را مرور کنید و امادگی خود را بیش از پیش افزایش دهید.

 

افرادی که قبل از نوروز به خوبی درس نخوانده اند!

یکی از سخت ترین بخش ها در دلیل اوردن برای این است که افرادی که درس به خوبی نخوانده اند چرا باید در نوروز به خوبی بخوانند! خب برای این دسته از افراد مثال مختلفی وجود دارد. در بین دانش آموزان افرادی بوده اند که با این که قبل از نوروز به خوبی نخوانده بودند اما در نوروز با برنامه ریزی مناسب توانستد بسیاری از کاستی ها را جبران کنند و با توجه به خودشان یکی از رشته های برتر قبول شوند. درست است که نخواندن قبل در روند کاری شما تاثیر می گذارد اما با تلاش زیاد می توانید تا حدودی خود را برسانید.

در مقالات قبل مانند مقاله ی بجنگ برای هدفت این موارد را بیان کردیم و همیشه گفته ایم که تلاش می تواند آینده ی شما را بسازد و بی تحرکی و اسوده خواهی می تواند به راحتی آینده ی شما را تباه کند.

در زندگی دو انتخاب بیشتر ندارید!

روش مطالعه برای کنکور در نوروز را به یاد داشته باشید همیشه!

این دو انتخاب شماست. خارج این دو انتخاب وجود ندارد چه بخواهید و چه نخواهید پس بهترین را انتخاب کنید و آینده ی خود را آسوده کنید.

 

خب برای امروز کافی است و بقیه ی مقاله را در روز های آتی برای شما کامل می کنیم تا بیشتر در ذهن شما بماند.

 

روش مطالعه برای کنکور در نوروز - درس خواندن برای کنکور در نوروز

بخش دوم- آپدیت دوم روش مطالعه برای کنکور در نوروز

امروز ادامه مقاله را برای شما می نویسیم و قسمت های مهمی را با مثال های مهم برای شما بیان خواهیم کرد. با لیموترش همراه باشید.

 کار ها را تک تک و با اولویت انجام دهید

یکی از بخش هایی که بسیاری با آن مشکل دارند و در نهایت بازدهی را پایین می آورد، تفکر پیرامون چند کار است. شما در ایام نوروز بخش های مختلفی برای درگیر کردن ذهن خود دارید، مهمانی ها و کنکور، مرور، امتحان و …

این بخش هایی است که در صورتی که شما به یکباره انجام دهید و به همه فکر کنید در نهایت باعث پایین امدن بازدهی مطالعه ی شما می شود. بنابر این بهتر است همه ی کار های خود را اولویت بندی کنید. برای مثال شما باید به خود بگویید که امسال مهمانی اصلا نمی روم. اول مباحث را دوره می کنم و …

این اولویت بندی به شما کمک می کند. با یک مثال این موضوع را بهتر توضیح می دهم. کسانی که در قفس های شعبده بازی می کنند و شیر ها را رام می کنند همیشه از یک ۴ پایه استفاده می کنند.

این افراد ۴ پایه را سمت شیر می گیرند و شیر رام می شود. آیا از خود نپرسیده اید چرا؟! برای این که شیر هم زمان به هر ۴ پایه نگاه کرده و در نهای گیج می شود. در کنکور و در نوروز اگر شما به ۴ هدف تمرکز کنید در نهایت شکست خواهید خورد. حتی اگر قدرتتان به اندازه ی سلطان جنگل باشد.

شاید شما هم دوست داشته باشید:

مشاوره کنکور ۹۷

 نکات برای استراتژی درس خواندن برای کنکور در نوروز

قطعا شما در درس دارای یک نکات قوتی هستید و در مقابل یک سری نقاط ضعف نیز دارا می باشید. در نوروز شما نباید تمام وقت را برای رفع نقاط ضعف خود بگذارید. شما باید نقاط قوت خود را پا برجا نگه دارید نه این که با توجه به نقاط ضعف و توجه نکردن به نقاط قوت نقاط قوت شما افول کرده و برتری ای نسبت به دیگران نداشته باشید.

بنابر این استراتژی اول در کنکور کار بر روی نقاط قوت و در کنار آن کاهش نقاط ضعف است.

همیشه بدانید که نقاط ضعف تمامی ندارند. به این معنی که نقاط ضعف شما همیشه وجود دارد چه زیاد و چه کم. اما تلاش شما در کم کردن و شناسایی نقاط ضعف است. این شناسایی نقاط ضعف همانند یک قوت برای شما خواهد بود.

شما خود را در یک میدان جنگ تصور کنید! شما از یک لباس ضد گلوله استفاده می کنید اما سر شما ضد گلوله نیست. بنابراین شما به گونه ای مبارزه می کنید که سر شما مورد هدف قرار نگیرد. هر چند ممکن است تیر به بدن شما بخورد اما به دلیل این که نقطه ی قوت شما همین بدن و ضد گلوله بودن آن است. آسیبی نمی بینید.

کنکور هم به این گونه است. شما قطعا نقاط ضعفی دارید. اما وقتی این نقاط ضعف را بشناسید از روی آن پرش کرده و در آن گیر نمی کنید بنابر این همین موضوع نیز پیروزی است.

نکته ی دیگر که برای نوروز کار کردن تست های قبلی است که برای شما مهم بوده است. شما با این کار مطالب خود را تثبیت خواهید کرد.

نکته ی دیگر این که نوروز زمان پیشرفت دروس عمومی شماست. حال دیگر دست کم گرفتن دروس عمومی ضربه های جبران ناپذیری به شما وارد خواهد کرد. پس هدف خود را در کنار موارد بالا بالا اوردن درصد دروس عمومی خود قرار دهید. برای این بخش بهتر است که تست های کنکور های گروه های آموزشی دیگر را بزنید و تسلط خود را کامل کنید.

نوروز وقت ان نیست که همه ی تست ها را دوباره بزنید! بلکه نوروز زمان آن است که با ارزشترین ها را امتحان کنید.

جمع بندی نکات: تثبیت نقاط قوت ، کم کردن نقاط ضعف و شناسایی، کار بر روی دروس عمومی ، تست های پر تکرار و مهم

شاید شما هم دوست داشته باشید:

چگونه فیزیک مطالعه کنیم؟

بخش سوم- آپدیت سوم روش مطالعه برای کنکور در نوروز

خب حال بخش سوم روش مطالعه ی کنکور را برای شما ادامه خواهیم داد.

 

اصل مهم نوروز در درس خواندن

اصل مهمی که در نوروز وجود دارد این است که شما نباید مبنا را بر خواندن همه ی دروس بگذارید و تمام تلاش خود را انجام دهید که کم کاری گذشته را جبران کنید. ما در بخش قبلی بیان کردیم که درس خواندن در نوروز با هدف و برنامه ریزی تاثیر زیادی در نتیجه ی کنکور شما خواهد داشت.

اما واقعیت امر این است که کسانی که در نیم سال اول درس کمتری خوانده اند قبل از شروع ایام نوروز برنامه های سنگینی برای جبران انچه در گذشته انجام نداده اند برای خود ترتیب می بینند. البته در اکثر موارد این برنامه ی سخت زیاد دوام نیاورده و داوطلب بیخیال درس خواندن شده و به دید و بازدید عید می پردازد.

باز هم بیان می کنم تلاش شما در نوروز مرور و ثابت نگه داشتن داشته های خودتان باشد. دیگر بیش از این در این مورد و اهمیت آن توضیح نخواهیم داد.

برنامه مطالعاتی کنکور نوروز

اهمیت نوروز برای کنکور به صورت اختصار بیان شد اما بهتر است این جا به صورت تکیمیلی بیان کنیم. نوروز یک نقطه ی عطف برای شما خواهد بود. نوروز از نظر نقطه ی عطف بودن خیلی مهم است. شما با جمع بندی و مطالعه ی مناسب در این ایام می توانید با انگیزه ی بیشتری به درس خواندن بپردازید. پس نوروز را جدی بگیرید و هیچوقت این زمان را از دست ندهید. از دست دادن این زمان باعث یک نا امیدی در درس خواندن ماه های آینده ی شما خواهد شد.

اما همیشه ما جز افرادی بودیم که نوروز را به عنوان عید قبول داشته و از این فرصت برای احیای دانش آموزان استفاده می کنیم. البته باید بدانید که بیرون رفتن از درس بسیار راحت است و باید برنامه به گونه ای باشد که دانش آموز به هیچ وجه از درس فاصله نگیرد. زیرا بازگشت به درس خواندن و عادت درس خواندن بسیار سخت است.

پس برای برنامه ریزی کنکور باید این موارد را در نظر بگیرد:

  1. تفریح برای احیا
  2. درس خواندن تثبیت نقاط قوت

 

دید و بازدید در نوروز کنکور

خب دید بازدید در سال کنکور چگونه باید باشد؟ این سوالی است که خیلی با آن مشکل دارند. شما دید و بازدید را برای خود به صورت مطلق ممنون کنید. این ممنوعیت مطلق باعث می شود که بدانید کنکور امسال چگونه است. اما گفتیم و می گوییم شما تفریح دارید! تفریح شما کی خواهد بود مشخص است سال تحویل و روز اول فروردین! تنهای وقت شما برای ریکاوری انرژی همین این روز است. پس برای آن برنامه ریزی کنید و کاملا از آن لذت ببرید. اما در غیر از این روز به هیچ دید و بازدیدی نروید! به این موضوع اصلا فکر نکنید که چه خواهد شد! شما کنکور دارید و همه در حال حاضر این موضوع را به خوبی درک می کنند پس با خیال راحت از فضا برای درس خواندن استفاده کنید.

 

بخش بعدی در مورد روش برنامه ریزی کلی به زودی … منتظر نوتیکفیشن روی گوشی باشید!

 

آپدیت جدید برنامه ریزی کنکور در نوروز

خب همانطور که در قبل بیان شد هدف ما در ایام کنکور این است که نقاط قوت خود را نقاط قوت نگه داریم و تا آنجایی که امکان دارد نقاط ضعف را هم پوشش دهیم.

برای برنامه ریزی و مطالعه در دوران نوروز باید این مورد را در نظر بگیرید. قبل از شروع به درس خواندن اول برنامه و برآورد توانایی های خود شما و …

در صورتی که این برآورد به خوبی انجام گیرد شما می توانید به صورت موفق آمیزی نوروز را طی کنید و به عنوان دوران طلایی کنکور خود از آن یاد کنید. پس اول تمام بخش هایی که مطالعه کرده اید را جلوی خود بگذارید و با توجه به آزمونی که در آن ثبت نام کرده اید و درصد هایی که زده اید یک جمع بندی از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید .

در دوران نوروز باید نقاط قوت نقاط قوت باقی بماند. این دیگر به خود شما بستگی دارد که چه مقدار زمان بگذارید. اما توجه داشته باشید که چون شما در بخش های قوی در حال مرور و مطالعه هستید نیاز نیست همه ی مواردی را که خوانده اید همانند گذشته بخوانید. سعی کنید سوالات مهم را حل کنید و به تسلط کافی برسید.

در کنار این بخش حتما در نوروز آزمونی نیز خواهید داشت. شما برای آزمون نیز باید آماده شوید اما توجه کنید که در روز بخشی را به مطالعه ی آزمون و موارد آن اختصاص دهید و بخشی را نیز به تقویت خود در درس های مختلف.

 

نکته ی دیگر برای مرور در نوروز و تقویت خود بیش از خواندن به تست زدن روی آورید و تا می توانید کمتر به مطالعه ی صرف بپردازید.

 

امیدواریم این مقاله عیدی ناقابلی از طرف ما باشد. سال خوبی داشته باشید. پیشاپیش سال نو مبارک!

 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های لیموترش

گروه آموشی لیموترش، بهترین برگزارکننده آزمون آنلاین زیست در کشور

cta

ctat

ctam


نظرات
  • Mahdi اسفند ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۳۸ ب٫ظ

    بابا دمتون Hot ترکوندید…….مثل همیشه

    پاسخ
ارسال یک نظر

4 × چهار =